Attaché A2 staf - Teamverantwoordelijke (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DSA192
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Het leiden van de dienst boekhouding, de dienst sociale zekerheid (inning van bijdragen) en de personeelsdienst van de Hulp- en Voorzorgskas voor Zeevarenden (HVKZ) en het verlenen van advies aan de directeur aangaande de uitvoering van de statutaire opdrachten van de instelling
teneinde
bij te dragen tot de goede werking van de organisatie.
Resultaatgebieden
Alscoördinatorhet organiseren en coördineren van de werking van de dienst Boekhouding, de dienst Sociale Zekerheid en de personeelsdienst, alsook het coördineren van de processen binnen deze diensten
teneinde
de optimale werking van deze diensten te garanderen
Voorbeelden van taken
- het plannen en verdelen van de werkzaamheden binnen de diensten
- het plannen en organiseren van de samenwerking met alle betrokkenen (boekhoudkundige diensten, uitbetalingsdiensten, management, controlerende instanties, &)
- het evalueren en optimaliseren van alle inhoudelijke en administratieve processen
- het monitoren van de interne en externe rapportering
- het organiseren en coördineren van de communicatie binnen de organisatie en in relatie tot andere betrokkenen
Alsleidinggevendeleiding geven aan een team en coachend en motiverend optreden
teneinde
een optimaal werkresultaat van het team en de opvolging en ontwikkeling van iedereen te garanderen
Voorbeelden van taken
- het aansturen, opvolgen en evalueren van de medewerkers
- waken over de juistheid en de kwaliteit van het geleverde werk
- het begeleiden en coachen van medewerkers
Alsdeskundige/specialisthet behandelen van de moeilijkste en/of samenvattende dossiers, het nemen van dringende beslissingen, het samenstellen van voornamelijk begrotingsdossiers en het verlenen van advies aan de verantwoordelijke van de HVKZ
teneinde
de voortgang van de processen te garanderen en het management alle nodige informatie te verstrekken inzake de aanwending van de middelen en de uitvoering van de statutaire opdrachten van de instelling.
Voorbeelden van taken
- het uitwerken van boekhoudkundige en financiële verslagen
- het ondersteunen van de entiteiten van de organisatie en de overheid bij de analyse en/of samenstelling van een dossier waarvoor grondige expertise vereist is
- deelnemen aan de voorbereiding, uitvoering en controle van de begroting
- het opstellen van de jaarrekening
- het verlenen van advies over de verschillende behandelde materies (boekhouding, begroting, inning van de bijdragen, &)
Alsdeskundige inzake personeelsbeheerhet beheren van de voornaamste HR-processen binnen de organisatie
teneinde
het management bij te staan in een efficiënt personeelsbeheer volgens de geldende reglementering
Voorbeelden van taken
- het beheren van het proces van recrutering en selectie
- het beheren van functiebeschrijvingen
- het beheren van ontwikkelcirkels
- het coördineren van de dienst die instaat voor de loonberekening, vakantieregeling e.d.
Alstrainer/opleiderhet aanbieden van de geschikte opleidingen aan de medewerkers van de organisatie
teneinde
over goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers te beschikken
Voorbeelden van taken
- het zoeken van de juiste opleiding voor de betrokkenen, samen met de betrokkenen en het lijnmanagement
- het eventueel zelf verzorgen van de opleiding
- ook het verzorgen van de eerste opvang voor nieuwkomers
Alsinformatieambtenaarhet inlichten van de buitenwereld over de organisatie en het verspreiden van externe informatie binnen de organisatie
teneinde
een optimale communicatie en verspreiding van informatie te garanderen
Voorbeelden van taken
- het onderhouden van de website
- het verspreiden en actualiseren van de
- antwoorden op alle mogelijke vragen (incl. parlementaire vragen) van buiten de organisatie
- binnen de organisatie, het verspreiden van informatie over bv. de nieuwe wetgeving, reglementen en omzendbrieven
Alssecretaris van het beheerscomitéhet organiseren van het secretariaat van het beheerscomité, het voorbereiden van de vergaderingen en het opvolgen van de beslissingen ervan
teneinde
een optimale werking van het beheerscomité te garanderen
Voorbeelden van taken
- het voorbereiden van de vergaderingen (uitnodigingen, het opstellen van nota's, &)
- het maken van notulen tijdens de vergadering
- het opvolgen van beslissingen van het beheerscomité (meedelen aan de betrokken instanties binnen en buiten de organisatie, eventueel het mee opstellen van KB's en MB's als gevolg van beslissingen van het comité, &)
Positionering
De functie krijgt leiding van
de directeur van de HVKZ
De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau C
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|