Afdrukken

Attaché A2 identificatie - Teamverantwoordelijke (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DSD146

Niveau: A

Klasse : A2

Functiefamilie : Tactisch leidinggevenden

Beroepscategorie : 15. Sociale Zekerheid en Sociale bescherming (SD)




Doel van de functie

Het controleren van het beheer van de secties van de directie Identificatie , in overeenstemming met de beleidsdoelstellingen van de instelling, rekening houdende met de richtlijnen van de hiërarchie en door het goede beheer van de medewerkers en het materiaal te garanderen

teneinde

de optimale werking van de directie Identificatie te verzekeren

 

Het bijstaan en adviseren van de hiërarchie

teneinde

de directeur te ondersteunen in het beheer van de dienst (beheer van het personeel, organisatie van de dienst, dossiers eigen aan de opdracht van de directie)

 

Resultaatgebieden
Als
diensthoofd
    het organiseren en controleren van de secties van de directie

teneinde

    de operationele doelstellingen te realiseren volgens het beleidsplan.

 

Voorbeelden van taken
  • het realiseren van de operationele uitwerking van de naleving van de normen van het bestuursplan
  • adviseren over de bepaling en invoering van de interne procedures en de werkingsregels van het kantoor
  • het controleren van het bereiken van de operationele doelstellingen met naleving van de normen van het bestuursplan
  • het controleren van het beheer van de informaticatoepassingen van de secties
  • adviseren over de verbetering van de informaticatoepassingen van de secties

 

Als
coach
    met name in het kader van de ontwikkelcirkels, het verlenen van advies, instaan voor de individuele begeleiding en de ontwikkeling van de teamchefs en/of groepsverantwoordelijke en medewerkers

teneinde

    hun prestaties op een hoger niveau te brengen.

 

Voorbeelden van taken
  • het controleren van de diagnose van de sterke punten van de medewerkers en de punten die voor verbetering in aanmerking komen
  • het controleren van de delegatie van opdrachten die overeenstemmen met de bekwaamheid van de medewerkers
  • het controleren van de opvolging van de ontwikkelingsacties
  • het controleren van de aanpassing van de managementstijl aan het profiel van de medewerkers

 

Als
intern raadgever/adviseur
    het verschaffen van adviezen aan de hiërarchie inzake de specifieke materie, de organisatiestructuur en processen

teneinde

    de hiërarchie de mogelijkheid te bieden de beleidsdoelstellingen te formuleren en te realiseren.

 

Voorbeelden van taken
  • deelnemen aan overleg inzake de organisatiestructuur en de processen
  • het opstellen van nota's voor de directie: om te informeren, analyseren en advies te geven over problemen opgeworpen door de directie
  • het realiseren van de ontwikkeling en het onderhoud van een systeem voor informatie- uitwisseling en prestatiemeting dat beantwoordt aan de noden van de hiërarchie teneinde een goede planning, prestatieopvolging en rapportering te garanderen

 

Als
trainer/opleider
    het verwerven en overdragen van de kennis binnen de dienst

teneinde

    de expertise en autonomie van de sectiechefs en medewerkers te verhogen

 

Voorbeelden van taken
  • het controleren van het veschaffen van informatie over de materie, de methodes en de processen
  • het controleren van de goede opleiding en on-the-jobtraining van de nieuwe medewerkers
  • het inschatten en formuleren van de opleidingsbehoeften
  • meewerken aan de opstelling van de dienst- en informatienota's

 

Als
verantwoordelijke van de secties van de directie identificatie
    het controleren van het beheer van het werkgeversrepertorium met inbegrip van de voorlopige database (REDIE) en het meewerken aan de voeding en de bijwerking van de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) en het behandelen van de complexe dossiers in overeenstemming met de reglementering

teneinde

    snel en efficiënt een duurzame oplossing te bieden voor specifieke gevallen inzake de identicatie van werkgevers

 

Voorbeelden van taken
  • het controleren van het beheer van de identificatie van de ondernemingen in het werkgeversrepertorium, met inbegrip van de toekenning en de schrapping van de hoedanigheid van werkgever, de wijzigingen die zich voordoen bij deze identificatie (verandering van adres, statuut, activiteit, enz...)
  • het controleren van de codificatie door de RSZ van de activiteiten uitgeoefend door de werkgevers met de bedoeling de percentages van de sociale zekerheidsbijdragen vast te leggen
  • het realiseren van de aanmaak van nieuwe boekhoudkundige categorieën volgens de wettelijke bepalingen
  • het controleren van de afgifte van attesten, het beheer van vragen om informatie betreffende de identificatie als werkgever (CIMIRe [Compte Individuel Multisectoriel-Multisectoriële Individuele Rekening], gerechtelijke politie, FAO [Fonds voor Arbeidsongevallen], FBZ[Fonds voor Beroepsziekten], interne diensten, enz...)
  • het controleren van het beheer van de identificatie van de werkgevers die volmacht geven aan mandatarissen voor het gebruik van de beveiligde gegevensdragers van de RSZ

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de directeur van de identificatie

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 11-50 medewerkers van Niveau C Niveau D

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.