Attaché personeelsadministratie - Teamchef (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : IPO073
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)
Doel van de functie
Leiden van een team van dossierbeheerders
teneinde
de correcte en tijdige administratieve afhandeling van personeelsdossiers te verzekeren.
Resultaatgebieden
Alsleidinggevendeverdelen en opvolgen van de activiteiten van een aantal dossierbeheerders van de personeelsadministratie
teneinde
te verzekeren dat deze volgens de toepasselijke reglementering en de vereiste termijnen wordt uitgevoerd
Voorbeelden van taken
- geven van instructies aan en verdelen van de taken/dossiers onder de medewerkers, alsook bepalen van de prioriteiten
- controleren en opvolgen van de kwaliteit, de gevolgde procedures en de termijnen van de dossiers
- afhandelen van complexe, minder courante dossiers
- beheren en verspreiden van de informatie die betrekking heeft op de toe te passen reglementering, procedures en normen
- beheren van de informaticatoepassingen
Alscoachverlenen van advies, instaan voor de individuele begeleiding en de ontwikkeling van de medewerkers in het kader van de ontwikkelcirkels
teneinde
de prestaties van de medewerkers te optimaliseren
Voorbeelden van taken
- identificeren van de sterke, zwakke en verbeterpunten op medewerker- en teamniveau
- opvolgen van de ontwikkelingsplannen
- organiseren van de nodige opleidingen en training on-the-job van (nieuwe) medewerkers
- ondersteunen van medewerkers bij de afhandeling van complexe dossiers
Alsaanspreekpuntrapporteren en advies verlenen aan de verschillende betrokkenen in de organisatie
teneinde
de werkprocessen en de interne richtlijnen m.b.t. de personeelsadministratie te optimaliseren
Voorbeelden van taken
- rapporteren over de stand van zaken inzake de afhandeling van dossiers aan de hiërarchie
- identificeren van eventuele zwakke punten en verstrekken van advies aan de hiërarchie i.v.m. de interne werkprocessen, instrumenten en richtlijnen
- beantwoorden van vragen van personeelsleden i.v.m. de afhandeling van hun dossier
Alsspecialistopvolgen van de evoluties inzake het administratief en geldelijk statuut en de arbeidsvoorwaarden
teneinde
te verzekeren dat de dossiers behandeld worden volgens de geldende reglementering
Voorbeelden van taken
- opvolgen van wijzigingen in de reglementering
- wijzigingen in de reglementering vertalen naar concrete procedures voor het behandelen van dossiers
- de medewerkers op de hoogte brengen van wijzigingen in de reglementering
Positionering
De functie krijgt leiding van
de directeur van de dienst
de adjunct van de dienst
De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|