Afdrukken

Attaché personeelsadministratie - Teamchef (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : IPO073

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden

Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)




Doel van de functie

Leiden van een team van dossierbeheerders

teneinde

de correcte en tijdige administratieve afhandeling van personeelsdossiers te verzekeren.

 

Resultaatgebieden
Als
leidinggevende
    verdelen en opvolgen van de activiteiten van een aantal dossierbeheerders van de personeelsadministratie

teneinde

    te verzekeren dat deze volgens de toepasselijke reglementering en de vereiste termijnen wordt uitgevoerd

 

Voorbeelden van taken
  • geven van instructies aan en verdelen van de taken/dossiers onder de medewerkers, alsook bepalen van de prioriteiten
  • controleren en opvolgen van de kwaliteit, de gevolgde procedures en de termijnen van de dossiers
  • afhandelen van complexe, minder courante dossiers
  • beheren en verspreiden van de informatie die betrekking heeft op de toe te passen reglementering, procedures en normen
  • beheren van de informaticatoepassingen

 

Als
coach
    verlenen van advies, instaan voor de individuele begeleiding en de ontwikkeling van de medewerkers in het kader van de ontwikkelcirkels

teneinde

    de prestaties van de medewerkers te optimaliseren

 

Voorbeelden van taken
  • identificeren van de sterke, zwakke en verbeterpunten op medewerker- en teamniveau
  • opvolgen van de ontwikkelingsplannen
  • organiseren van de nodige opleidingen en training on-the-job van (nieuwe) medewerkers
  • ondersteunen van medewerkers bij de afhandeling van complexe dossiers

 

Als
aanspreekpunt
    rapporteren en advies verlenen aan de verschillende betrokkenen in de organisatie

teneinde

    de werkprocessen en de interne richtlijnen m.b.t. de personeelsadministratie te optimaliseren

 

Voorbeelden van taken
  • rapporteren over de stand van zaken inzake de afhandeling van dossiers aan de hiërarchie
  • identificeren van eventuele zwakke punten en verstrekken van advies aan de hiërarchie i.v.m. de interne werkprocessen, instrumenten en richtlijnen
  • beantwoorden van vragen van personeelsleden i.v.m. de afhandeling van hun dossier

 

Als
specialist
    opvolgen van de evoluties inzake het administratief en geldelijk statuut en de arbeidsvoorwaarden

teneinde

    te verzekeren dat de dossiers behandeld worden volgens de geldende reglementering

 

Voorbeelden van taken
  • opvolgen van wijzigingen in de reglementering
  • wijzigingen in de reglementering vertalen naar concrete procedures voor het behandelen van dossiers
  • de medewerkers op de hoogte brengen van wijzigingen in de reglementering

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de directeur van de dienst

de adjunct van de dienst

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau C Niveau D

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.