Attaché budget - budgettair correspondent (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DSA094
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Strategisch adjuncten Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Als dossierbeheerder bevoegd zijn voor de ondersteuning in het beheer en de coördinatie van de dienst Office Management
teneinde
de behoorlijke werking van de gewestelijke entiteit en de interactie met de andere diensten te verzekeren.
Als budgettair correspondent, in samenspraak met de diensthoofd, het opstellen en beheren van de budgetten voor de dienst
teneinde
alle activiteiten waarvoor de dienst verantwoordelijk is, binnen de begroting, op de meest efficiënte en kwalitatieve manier uit te voeren.
Resultaatgebieden
Alsassistentverantwoordelijk zijn voor de coördinatie en de verwezenlijking van de administratieve taken
teneinde
een optimale en kwalitatieve administratieve ondersteuning te waarborgen aan de office manager en de coördinator
Voorbeelden van taken
- toezicht houden op het verwerken van binnenkomende en eventueel uitgaande correspondentie
- het plannen, in overleg met de hiërarchische overste, van en toezicht houden op het verrichten van het geheel van bestuurlijke taken die verband houden met de opvolging van het administratief secretariaat van de HGR (Hoge Gezondheid Raad)
- actief deelnemen aan de stafvergaderingen
- het voorbereiden en opvolgen van het college (opvolgen welke adviezen gemaakt zijn, hoe ver het advies staat, het voorbereiden van alle documenten, ...
- het publiceren van de adviezen op de website, het opvolgen van de vertalingen
Alsorganisatorhet organiseren van de werkzaamheden onder de administratieven (= administratieve medewerkers)
teneinde
bij te dragen tot de goede werking van het volledige administratieve secretariaat (= administratieve medewerkers, vertalers, publication manager)
Voorbeelden van taken
- het garanderen van de praktische organisatie van de vergaderingen
- het doorgeven van administratieve taken aan de administratieven (= verandering e-mailadressen, het uitvoeren van betalingen, ...
- het geven van toestemming voor de aankoop van bureaumateriaal
- het verzekeren van alle vertalingen rekening houdend met de prioriteiten van de office manager
Alsdeskundigehet opvolgen van de begroting en het opmaken van de toekomstige begroting
teneinde
een goede financieel beheer van de dienst te granderen
Voorbeelden van taken
- het tijdig opstellen van de budgetten in samenwerking met B&Bc (budget en beheerscontrole) en de diensthoofden
- het actief bijwonen van de vergaderingen van de budgettaire correspondenten en rapporteren naar de hiërarchie van de HGR
- het opvragen van de vereiste informatie bij de collega's
- het opstellen van een periodiek verslag en dit meedelen aan de betrokken diensten
- het bijhouden van boordtabellen
Alskwaliteitsbewaarderhet analyseren en evalueren van het huidige kwaliteitssysteem en meewerken aan nieuwe kwaliteitsprocessen
teneinde
tot een efficiënte werking van de dienst en een kwalitatieve dienstverlening te komen
Voorbeelden van taken
- meewerken aan de informatisering van een databank
- het beschrijven, evalueren en verbeteren van de adviesverleningsprocessen (met respect voor termijnen, transparantie van besluitvorming, ...
- het inhoudelijk valideren van de opgestelde documenten (rapporten, adviezen, schriftelijke communicatie, ...
Alsprojectmedewerker
teneinde
de standpunten in zijn/haar expertisedomein te verdedigen
Voorbeelden van taken
- deelnemen aan werkgroepvergaderingen
- het organiseren van vergaderingen en het opstellen van verslagen
- het verstrekken van adviezen in zijn/haar expertisedomein
- het verzamelen van gegevens van de andere projectmedewerkers
Alscoachhet begeleiden en ontwikkelen van medewerkers
teneinde
de doelstellingen te behalen
Voorbeelden van taken
- het ontwikkelen van de vaardigheden van de medewerkers door het ter beschikking stellen van zijn/haar expertise en het opstellen van ontwikkelcirkels
- het voeren van evaluatiegesprekken
- het opstellen van de loopbaanplanning
- het toekennen van vakantie
Positionering
De functie krijgt leiding van
de office manager
De functie leidt : 1-10 medewerkers van Niveau B Niveau C
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|