Afdrukken

Attaché A2 logistiek - Teamverantwoordelijke (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : ILO005

Niveau: A

Klasse : A2

Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden

Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)




Doel van de functie

Een logistieke dienst coördineren en aansturen

teneinde

op doeltreffende wijze de operationele resultaten van de dienst te bereiken, met inachtneming van de richtlijnen van de directie.

 

Resultaatgebieden
Als
leidinggevende
    leiden van een afdeling die samengesteld is uit verschillende kleine teams

teneinde

    de verwachte logistieke diensten te leveren (dit kan gaan om kleine teams die verantwoordelijk zijn voor het klassement, de veiligheid, de eetzaal, de verdeling van koffie, het economaat, het drukwerk, het verfraaien van de werkplaatsen, de aankoop van meubilair of het onthaal)

 

Voorbeelden van taken
  • plannen en opvolgen van het wekelijks werk van de respectieve teams
  • uitvoeren van controles op het terrein van het werk dat door de teams geleverd wordt
  • valideren van de verlofaanvragen en het werkroosters van de werknemers
  • interveniëren in geval van personeelsgebrek in bepaalde teams (vervangers zoeken, teams wijzigen in de mate van het mogelijke)

 

Als
beheerder
    vaststellen en opvolgen van de noden van de dienst in termen van uitrusting, personeel en materiaal

teneinde

    jaarlijks de aanvragen in te dienen bij de hiërachisch meerdere

 

Voorbeelden van taken
  • opmaken van een uitrustingsplan voor de diensten die materiaal aanvragen of voor de eigen dienst
  • bijhouden van de boekhouding van de dienst (in termen van aankopen en uitgaven die tijdens het jaar gedaan werden) in functie van de beschikbare kredieten
  • (laten) aankopen van materiaal om het economaat te bevoorraden, bureaumateriaal te leveren of over het materiaal te beschikken dat de kleine logistieke teams nodig hebben
  • nakijken van de facturen betreffende de aankoop van materiaal
  • nakijken van eventuele contracten van onderaanneming met onderhoudsbedrijven

 

Als
controle van het budget inzake logistiek
    beheren van de eenheid (structuur, werking, medewerkers)

teneinde

    de budgettaire verplichtingen na te leven bij de uitvoering van de gevraagde activiteiten

 

Voorbeelden van taken
  • opstellen van kredieten die beschikbaar zijn voor de logistieke diensten
  • bevestigen van de budgettaire ramingen van de lijndiensten vanuit logistiek standpunt
  • (laten) opstellen van budgettaire analyses vanuit logistiek standpunt
  • (laten) maken van samenvattende tabellen
  • (laten) controleren van de budgettaire uitgaven

 

Als
projectleider
    toezien op de gunning van de overheidsopdrachten door een van de kleine teams onder zijn/haar leiding of door de dienst die belast is met de overheidsopdrachten binnen de instelling of de FOD

teneinde

    te beschikken over het materiaal of de uitbesteding die de logistieke dienst nodig heeft

 

Voorbeelden van taken
  • opvolgen van de aankoopstrategie van de lijndiensten of van de directie
  • controleren van de beschikbare budgettaire kredieten voor de werkingskosten, de aankoop van materiaal of investeringen
  • opvolgen van de opmaak van het technisch gedeelte van bepaalde contracten voor onderaanneming of de aankoop van materiaal
  • verzamelen van de aanvragen voor aankopen en laten uitvoeren van de aankoopprocedures om te voldoen aan de aanvraag
  • opvolgen van bepaalde contracten (actualisering in geval van een bijlage, indexering van de prijzen, opzegging)

 

Als
leidinggevende
    controleren van het werk van de teams

teneinde

    een optimale dienstverlening te waarborgen aan de andere directies/diensten van de instelling

 

Voorbeelden van taken
  • toekennen van verlof aan de dienstleden
  • aanpassen van de organisatie van het werk van de teams indien nodig
  • zich op het terrein begeven om het werk van de kleine teams na te kijken (in functie van de gevallen, kan het gaan om de kleine teams die verantwoordelijk zijn voor het klassement, de veiligheid, de eetzaal en de verdeling van koffie, voor het economaat, het drukwerk, het verfraaien van de werkplaatsen, de aankoop van meubilair en voor het onthaal)
  • verzamelen van de eventuele klachten of verzoeken van andere diensten om er een antwoord op te geven

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de directeur van de logistieke diensten (N-3 of N-4) in de grote FOD's of instellingen, in de kleinere instellingen de administrateur-generaal

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 11-50 medewerkers van Niveau B Niveau C Niveau D

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.