Afdrukken

Attaché automatisering facturatieprocessen (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DEC499

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Ontwerpers

Beroepscategorie : 03. Economie (EC)




Doel van de functie

Instaan voor de uitwerking, de update en de verspreiding van instructies voor geautomatiseerde factureringsprocessen tussen zorgverstrekkers en verzekeringsinstellingen

teneinde

deze processen optimaal en overeenkomstig de meest recente reglementering te laten verlopen.

 

Het ontvangen en beoordelen van vragen/ boodschappen die geformuleerd worden vanuit het controle- of factureringsproces, de probleemstelling situeren in de bestaande reglementaire context en ze vertalen naar een concreet probleem

teneinde

hetzij zelf een antwoord/ oplossing te formuleren, hetzij de vraag over te maken aan de juiste dienst, met een eventuele suggestie om de reglementering te verduidelijken of te vereenvoudigen zodanig dat interpretatieverschillen worden uitgesloten.

 

Resultaatgebieden
Als
Als ontwikkelaar
    het uitwerken en ontwikkelen van de uitwerking en ontwikkeling van instructies voor geautomatiseerde factureringsprocessen tussen zorgverstrekkers en verzekeringsinstellingen

teneinde

    de facturatie(kosten) efficiënt te doen verlopen en opdat de gegevens die achteraf in de boeking naar het RIZIV komen van een goede kwaliteit zouden zijn.

 

Voorbeelden van taken
  • het opstellen van een algemene procedure in nauw overleg met de vertegenwoordigers van de verzekeringsinstellingen en de betrokken groep van zorgverstrekkers.
  • het begeleiden en documenteren van de besprekingen in overeenkomstencommissies en technische raden.
  • ontwerp van de inhoud van de recordtekening op basis van de in te zamelen parameters.
  • technische uitwerking van de afgesproken procedure (eventueel in aparte werkgroep).
  • Finalisering van de procedure en de lay-out in het verzekeringscomité en verspreiding naar de betrokkenen.

 

Als
onderzoeker
    Opvolging en analyse van alle wijzigingen aan het systeem van de verzekering voor geneeskundige verzorging met impact op de factureringsprocessen

teneinde

    erover te waken dat de factureringsinstructies te allen tijde in overeenstemming zijn met de reglementering.

 

Voorbeelden van taken
  • opvolging van alle reglementaire wijzigingen en selectie van diegene die de factureringsinstructies beïnvloeden.
  • Analyse van deze wijzigingen met het oog op de update of de aanvulling van de lopende instructies.
  • Opmaak en voorstelling van nota's voor de Commissie voor Informatieverwerking met probleemstelling en voorstel tot oplossing.
  • Aanwezigheid en notuleren op vergaderingen van de Commissie.
  • Het voorleggen van uitgewerkte instructies aan het Verzekeringscomité en verspreiding naar de betrokkenen (per post en via internet).

 

Als
analist
    het organiseren, begeleiden en analyseren van test- en evaluatieprocedures tussen verzekeringsinstellingen en facturerende instellingen naar aanleiding van belangrijke systeemwijzigingen

teneinde

    de werking van het systeem te evalueren en indien nodig te verbeteren.

 

Voorbeelden van taken
  • Het uitwerken van een testprocedure binnen het kader van de Commissie.
  • Het informeren en coachen van de betrokkenen
  • Inzameling en verwerking van de gegevens.
  • Het presenteren van de nota aan diverse belangstellende organen (Commissie, overeenkomstencommissie, verzekeringscomité, ...
  • Het voorstellen van de eventuele aanpassing van procedure op basis van de testresultaten.

 

Als
account manager
    Contactpersoon voor alle communicatie met individuele zorgverstrekkers, verzorgingsinstellingen, verzekeringsinstellingen, factureringsbureaus en softwarehuizen omtrent factureringsproblematiek

teneinde

    een correcte facturering mogelijk te maken en onduidelijkheden of eventuele meningsverschillen tussen zorgverstrekkers en verzekeringsinstellingen uit te klaren.

 

Voorbeelden van taken
  • Het ontvangen van de boodschap (telefonisch, via mail, fax of brief).
  • Onderzoek naar het antwoord op de vraag of de oplossing van het probleem. Eventueel advies of medewerking vragen van andere diensten binnen het RIZIV. Eventueel het probleem via een nota voorleggen aan de Commissie.
  • * Het beantwoorden van de boodschap in de taalrol van de intervenant (telefonisch, via mail, fax of brief).
  • * Eventuele aanpassing of verduidelijking van de factureringsinstructies.
  • * Aanzet geven aan bevoegde diensten om onduidelijke of interpreteerbare regelgeving te herformuleren.

 

Als
gegevensbeheerder
    Uitwerking en ontwikkeling van systemen voor de gegevensoverdracht van de zorgverstrekkers of verzekeringsinstellingen naar het RIZIV

teneinde

    kwaliteitsvolle gegevens te bekomen.

 

Voorbeelden van taken
  • Het opstellen van een algemene procedure in overleg met de zorgverstrekkers of verzekeringsinstellingen.
  • Ontwerp van de inhoud van de recordtekening op basis van de in te zamelen parameters.
  • Finalisering van de procedure en de lay-out in het verzekeringscomité en verspreiding naar de betrokkenen.
  • Voortdurende update van de instructies.

 

Als
coach
    Instaan voor een reeks algemeen geldende principes

teneinde

    een efficiënte werking van de dienst te verzekeren.

 

Voorbeelden van taken
  • Ervoor zorgen dat alle werkprocedures goed gedocumenteerd worden en dat meerdere medewerkers de procedures kennen (back-ups).
  • Instaan voor een eigen documentatie.
  • Systematische analyse van de taken die kunnen gedelegeerd worden naar een lager niveau.
  • Coaching van een beperkt aantal medewerkers.
  • Het opstellen van duidelijke en verzorgde nota's over allerhande problemen.

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

actuaris

Deze functie structureert, coördineert en superviseert vanuit de eigen expertise mee het werk van enkele medewerkers van niveau B/C in de sectie.

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.