Attaché beheer patrimonium (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DLO061
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Analisten Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
Het bijhouden van informatie aangaande het patrimonium in eigendom van of gebruikt door de openbare federale administratie
teneinde
advies en informatie te kunnen verstrekken aan de hiërarchie over het patrimonium
Resultaatgebieden
Alsgegevensbeheerder het bijhouden van de officiële algemene inventaris van de onroerende goederen, beheerd door de Regie der Gebouwen
teneinde
te allen tijde een duidelijk beeld te kunnen weergeven van het patrimonium
Voorbeelden van taken
- instaan voor de validatie van de patrimoniumdatabank (controle van de inhoud van de gegevens)
- het controleren van de gegevens van de inventarislijst van de gebouwen
- het voorbereiden van de functionele aanpassingen van de patrimoniumdatabank: aanduiden welke gegevens noodzakelijkerwijs vermeld moeten worden
- het opvolgen van de concessieovereenkomsten t.a.v. de exploitatie van historische gebouwen, sites of monumenten
Alsdatabankbeheerderinstaan voor het beheer en de optimalisatie van de patrimoniumdatabank
teneinde
de patrimoniumdatabank op de meest efficiënte wijze te kunnen gebruiken
Voorbeelden van taken
- het opmaken en bijsturen van een referentiekader ter codificatie van de beheersvormen en de bezettende diensten van de door de Regie beheerde staatsgebouwen en -terreinen evenals de door haar in huur genomen goederen
- het opmaken van richtlijnen terzake
- het opmaken van richtlijnen m.b.t. bepaalde modules in het kader van het informatiseringsproject van het patrimoniumbestand
Alsinformatieambtenaarhet vergaren, bijhouden en doorgeven van informatie inzake patrimoniumbeheer
teneinde
inlichtingen te kunnen verstrekken aan de directeur of contactpersonen uit de regionale diensten
Voorbeelden van taken
- het opvolgen van alle institutionele wijzigingen in de federale staatsstructuur die een invloed hebben op het patrimonium: bv. de overdracht van gebouwen en terreinen naar andere instanties
- zorgen voor de jaarlijkse actualisatie van de inventarislijst van de gebouwen
- het overmaken van inlichtingen, lijsten en rapporten aan de directeur van de dienst patrimonium
Alskennisbeheerderhet opvolgen van de laatste evoluties inzake patrimonium
teneinde
over de nodige informatie en kennis te beschikken
Voorbeelden van taken
- het opvolgen via officiële en niet-officiële (bv. pers en brochures) bronnen m.b.t. zowat alle aspecten van het patrimonium van de Regie der Gebouwen
- het verzamelen en archiveren van documentatie inzake patrimonium
- deelnemen aan seminaries, opleidingen
Alsdossierbeheerderhet beheren van domeindossiers
teneinde
hun behandeling (verkoop, verhuur, of cessie) te verwezenlijken
Voorbeelden van taken
- het beheren van domeindossiers: het opvolgen van de cessie van een domein
- het behandelen van specifieke, maar niet uitgesproken juridische dossiers i.v.m patrimoniumbeheer
Positionering
De functie krijgt leiding van
het diensthoofd van de cel patrimonium
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|