Adviseur gebouwen en materieel - Coördinator (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : ILO036
Niveau: A
Klasse : A3 Functiefamilie : Tactisch leidinggevenden Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
Sturen, plannen en coördineren van het onderhoud en de aanpassingen van de gebouwen en het materiaal
teneinde
deze in een optimale staat van veiligheid en onderhoud te behouden.
Resultaatgebieden
Alsleidinggevendesturen en organiseren van de afdeling door het efficiënt en effectief beheren van tijd, kosten, activiteiten en middelen
teneinde
de werkzaamheden en opdrachten van de afdeling optimaal op elkaar af te stemmen en uit te voeren
Voorbeelden van taken
- plannen van de verschillende onderhouds- en verbouwingswerkzaamheden en van de verhuizingen
- organiseren en inzetten van de ploegen (verhuizers, poetsers, schrijnwerkers, lassers, schilders, drukkers, elektriciens, enz.)
- inschatten van de uitvoeringstermijn voor de bovenvermelde werkzaamheden
- de onderrrichtingen verstrekken aan de leiders van de werken
- samen met de directeur / directeur-generaal het beleidsplan en het operationeel plan omzetten in jaarlijkse acties voor de dienst
Alsprojectleiderinitiëren en opvolgen van technische studies en marktstudies in het kader van de doelstellingen
teneinde
de conclusies van de studies in praktijk om te zetten
Voorbeelden van taken
- superviseren en opvolgen van de onderhoudsovereenkomsten met externe leveranciers van diensten (telefonie, onderhoud, fotokopieermachines, enz.)
- interne en externe onderhoudsmogelijkheden onderzoeken en vergelijken
- offerteaanvragen en bestekken controleren voor hun publicatie
- de offertes / de bestekken / de ontvangen aanbiedingen analyseren
- bespreken en opstarten van nieuwe projecten, leveren van het behoeftenprogramma voor de nieuwe projecten
Alsleidinggevendeleiden van de uitvoering van de werkzaamheden en instaan voor de werkorganisatie van de afdeling
teneinde
een optimale dienstverlening op een tijdige en efficiënte manier te garanderen
Voorbeelden van taken
- de dienstactiviteiten onder de medewerkers verdelen
- de jaarlijkse actieplannen opstellen met de teamchefs
- superviseren van de goede coördinatie van de verschillende uitgevoerde acties, inclusief met de leveranciers van diensten
- gelijkmatig verdelen van de taken over de teams
- verminderen van de impact van de onderhoudsbeurten op het gebruik van de installaties
Alsdeskundige/specialistsuperviseren van de preventieve onderhoudsprogramma's voor elke installatie van de gebouwen
teneinde
te anticiperen op de problemen en defecten en om de interventiekosten te beperken
Voorbeelden van taken
- vaststellen van de ideale / reglementaire onderhoudsfrequentie per uitrusting
- verzekeren dat de gebouwen en installaties met de veiligheids- en gezondheidsnormen overeenstemmen
- de werking en de levensduur van de uitrusting evalueren
- de evolutie van de kosten evalueren op basis van de economische veroudering van de installaties
- het ideale moment voor vervanging bepalen
Alscontroleurinstaan voor de eindcontrole van de uitgevoerde taken en van het budget
teneinde
de foutenmarge te minimaliseren en een optimale klantentevredenheid te realiseren
Voorbeelden van taken
- opvolgen en controleren van de toelevering van de nodige materialen
- opvolgen en controleren van de goede uitvoering van de werken
- opvolgen en controleren van de door externe firma's uitgevoerde werken
- controleren van de facturatie
- controleren van het uitschrijven van bestekken
Alsvertegenwoordigeroverleggen en onderhandelen met interne en externe actoren
teneinde
de belangen van de organisatie zo goed mogelijk te verdedigen
Voorbeelden van taken
- onderhandelen met de leveranciers
- mee kiezen uit de leveranciers die in aanmerking komen en mee de opdrachten toekennen
- melden van alle technische en architecturale gebreken van het (de) gebouw(en) aan de eigenaar(s)
- informatie verspreiden binnen de verschillende operationele entiteiten
Alscoachde eigen technische expertise ter beschikking stellen en aan de medewerkers overdragen
teneinde
de ontwikkeling van hun kennis te garanderen en hun integratie te vergemakkelijken.
Voorbeelden van taken
- de eigen kennis van materies, methodes en processen aanreiken
- formele opleidingen geven aan de verantwoordelijken
- zorgen dat nieuwe medewerkers op het terrein een goede voorbereiding en opleiding krijgen
- de behoeften en vragen betreffende opleidingen onderzoeken
Positionering
De functie krijgt leiding van
manager logistiek - directeur patrimonium - … (niveau N-2 of N-1 in kleinere instellingen)
De functie geeft leiding aan een groep van : 51-200 medewerkers van Niveau A /SW Niveau B Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|