Adviseur-generaal uitrustingen - Directeur (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DSA441
Niveau: A
Klasse : A4 Functiefamilie : Tactisch leidinggevenden Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Onder leiding van de administrateur-generaal en in afstemming met de andere departementsverantwoordelijken meewerken aan het concipiëren, coördineren en realiseren van strategische en operationele programma’s/projecten
teneinde
bij te dragen aan het bereiken van de strategische en operationele doelstellingen van de Rijksdienst.
Het leiden van het Departement Ondersteuning - Uitrustingen, in overeenstemming met de administrateur-generaal en binnen de globale visie van de Rijksdienst
teneinde
een maximale logistieke ondersteuning van de basisopdrachten te garanderen.
Resultaatgebieden
Alsbeleidsadviseurinstaan voor de interne communicatie, zowel bottom up als top down
teneinde
tijdig, duidelijk en correct informatie ter beschikking te stellen aan zowel het management als aan de eigen medewerkers.
Voorbeelden van taken
- Onderkennen van ICT-opportuniteiten voor de business en opstellen van een ICT plan.
- Vertalen van de strategie naar het operationele niveau (top-down) via interne vergaderingen, dienstnota’s en instructies.
- Terugkoppelen (bottom-up) via interne vergaderingen, informatienota's en formuleren van adviezen.
- Formuleren en implementeren van actieplannen.
- Het verstrekken van adviezen aan de directie en aan de medewerkers betreffende een specifiek onderwerp.
Alscoördinatororganiseren en coördineren van de werking van de dienst Uitrustingen, het Economaat, het Centrum voor Informatieverwerking en de dienst Preventie en Hygiëne en beheren van de hen toegewezen middelen (toewijzen, inzetten)
teneinde
de organisatie van het werk in de diensten te optimaliseren, de goede werking ervan te garanderen en de opdrachten uit te voeren.
Voorbeelden van taken
- Instaan voor het dagelijks beheer (planning, verdeling, opvolging, controle, bijsturing en rapportering) van de activiteiten en van de taken van de verantwoordelijken van de verschillende diensten.
- Plannen en organiseren van de samenwerking met andere departementen, met het oog op de goede werking van de instelling.
- Uitbouwen van een consequent beleid binnen het departement.
- Geven van duidelijke richtlijnen en precieze doelstellingen aan de dienstleiders.
- Bepalen van de prioriteiten van de verschillende diensten binnen het departement.
Alsbeheerderbeheren van de beschikbare logistieke middelen
teneinde
aan de diverse diensten van de RKW de materiële en technische middelen ter beschikking te stellen (incl. informatica) die noodzakelijk zijn voor het volbrengen van hun eigen opdrachten, en het waarborgen van een optimaal kwaliteitsniveau binnen vooraf bepaalde “service level agreements”.
Voorbeelden van taken
- Zorgen voor een technisch en administratief kader waarbinnen de medewerkers hun taken zo efficiënt mogelijk kunnen vervullen.
- Affectaties en wervingen voorstellen in functie van de vereiste profielen.
- Waken over de correcte toepassing van de wetgeving en de procedures.
Alsleidinggevendede medewerkers te leiden, te evalueren en te ontwikkelen
teneinde
het realiseren van de opdrachten van het departement op optimale wijze.
Voorbeelden van taken
- Objectieven stellen, ondersteunen en motiveren.
- Stimuleren van de ontwikkeling van medewerkers.
- Evalueren, waarderen en belonen.
- Win-win situaties creëren.
Alsnetwerkerbeheren van de interne en externe relaties
teneinde
de instelling te vertegenwoordigen en informatie te vergaren en te verstrekken.
Voorbeelden van taken
- Uitbouwen van externe netwerken.
- Een transversaal intern netwerk uitbouwen via overlegvergaderingen met de andere departementen, directies en diensten en via de uitwisseling van kennis en ervaring.
- Deelnemen aan seminaries, studiedagen, opleidingen, …
Alsprojectleidermeewerken aan de initiatie en de coördinatie van strategische projecten (bv. de uitbouw van het intranet, de renovatie van het gebouw, …)
teneinde
bij te dragen tot de creatie van een aangenaam, veilig en gezond werkkader voor het personeel.
Voorbeelden van taken
- Plannen, beheren, coördineren, sponsoren, evalueren en trekken van de diverse projecten en opdrachten van het departement.
- Risicoanalyses uitvoeren.
- Innoveren en verbeteren van de werking via het leiden en coördineren van werkgroepen en projecten.
Positionering
De functie krijgt leiding van
administrateur-generaal
De functie geeft leiding aan een groep van : 51-200 medewerkers van Niveau A /SW Niveau B Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|