Attaché pedagogie (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DPO025
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Thematische experten Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)
Doel van de functie
Het onderwijzend personeel raad geven, volgen, evalueren en bijsturen
teneinde
de onderwijsgevenden toe te laten zich te ontplooien op pedagogisch vlak en ze toe te laten de beste onderwijsmethodes te hanteren
De gegeven vormingen analyseren
teneinde
de inhoud en de kwaliteit van de vormingen te verbeteren
Resultaatgebieden
Alscoachde onderwijzers en de uitgenodigde sprekers raad geven, opvolgen, evalueren en bijsturen
teneinde
de competenties en de gebruikte onderwijsmethodes te verbeteren
Voorbeelden van taken
- de initiële vorming en voortgezette vorming van de onderwijsgevenden verzekeren
- het onderwijzend personeel opvolgen, raad geven, evalueren en bijsturen in het uitoefenen van hun pedagogische activiteiten
- een klare visie voor het onderwijs ontwikkelen
- de integratie vergemakkelijken met respect voor de diversiteit
Alsauditeuraudits van de onderwezen cursussen uitvoeren
teneinde
Voorbeelden van taken
- meewerken aan de oprichting en de evolutie van een eenduidig auditproces (interne en externe validatie van het onderwijs)
- opvolgen, evalueren en bijsturen van deelnemers
- opvolgen, evalueren en bijsturen van vormingen
- raad geven om het niveau van toekomstige cursussen te verhogen
- correctieve acties ondernemen in geval van een negatieve evaluatie van de vormingen of van de deelnemers
Alsanalistde behoeften qua vorming en de vormingsaanvragen analyseren
teneinde
de individuen toe te laten om de vormingen nodig voor het uitoefenen van hun functie te volgen
Voorbeelden van taken
- een planning met vormingen opstellen rekening houdend met de opdrachten en de behoeften van Defensie
- deze vormingen voorbereiden
- de vormingen implementeren in de onderwijsinstellingen van Defensie
Alsonderzoekeronderzoeken op het pedagogisch vlak uitvoeren
teneinde
het vormingsbeleid en de vormingen te verbeteren
Voorbeelden van taken
- vormingen binnen Defensie bijwonen en evalueren
- uitdenken van theoretische en praktische onderwijsmethodes
- deelnemen aan de verwezenlijking van de programma's ondersteund door computers (COO: computer ondersteund onderricht)
- ontwikkelen van opleidingsprocessen
Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?
Van wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
diensthoofd
|
mondelinge vragen
|
persoonlijk contact
|
ad hoc
|
scholen van Defensie
|
vraag om steun, advies
|
allerlei
|
ad hoc
|
diensthoofd
|
vraag tot uitvoering van evaluaties
|
persoonlijk contact
|
ad hoc
|
Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?
Aan wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
diensthoofd
|
mondelinge adviezen
|
persoonlijk contact
|
ad hoc
|
scholen binnen Defensie
|
steun, adviezen
|
allerlei
|
ad hoc
|
diensthoofd, geëvalueerde instantie
|
bevindingen, aanbevelingen
|
per nota, e-mail, mondelinge feedback, ...
|
ad hoc
|
Positionering
De functie krijgt leiding van
Commandant Center for Human Ressources Development
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
- wijze waarop gebruikte onderwijsmethodes worden verbeterd
De functie moet autorisatie vragen voor
- mandaat voor studies of onderzoeken
Impact
Totaal werkbudget entiteit
0
Eigen werkbudget
0
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
Welke vernieuwingen
- implementatie van nieuwe onderwijsmethoden
Gebaseerd op welk referentiekader
- verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs en continue begeleiding van onderwijzend Pers binnen Defensie
|