Afdrukken

Attaché A2 regionale coördinatie - Teamverantwoordelijke (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DSD065

Niveau: A

Klasse : A2

Functiefamilie : Tactisch leidinggevenden

Beroepscategorie : 15. Sociale Zekerheid en Sociale bescherming (SD)




Doel van de functie

De activiteiten van meerdere uitbetalingsbureaus (UB's) leiden, coördineren en ondersteunen.

teneinde

de verwezenlijking van de doelstellingen van de instelling en van de UB’s te garanderen die onder zijn verantwoordelijkheid vallen en de schakel te vormen tussen de algemene directie en het werk op het terrein.

 

De opdrachten organiseren, beheren en invullen en hierbij de richtlijnen naleven die door de directie uitgevaardigd zijn, dankzij het optimaal gebruik van de beschikbare budgettaire, menselijke en materiële middelen.

teneinde

de werking van de regionale eenheid binnen de afdeling ORG en zijn interactie met de andere diensten en UB’s te verzekeren.

 

Één of meerdere transversale verbeteringsprojecten van de instelling beheren

teneinde

de instelling te moderniseren en in het bijzonder de organisatie van de Uitbetalingsbureaus

 

Resultaatgebieden
Als
regionaal coördinator
    De activiteiten van de uitbetalingsbureaus die onder zijn verantwoordelijkheid vallen, organiseren en coördineren.

teneinde

    de normen en doelstellingen van de Directie voor de UB’s onder zijn verantwoordelijkheid te behalen.

 

Voorbeelden van taken
  • De prioriteiten definiëren en de opdrachten organiseren en opvolgen
  • De resultaten vernieuwen, verbeteren en opvolgen – deze resultaten met de andere UB’s delen .
  • Verslag uitbrengen aan de algemene Directie, de maandverslagen voorbereiden en behandelen.

 

Als
leidinggevende
    Toezicht houden op de leiding van de regio en de leiding van de UB’s onder zijn verantwoordelijkheid coördineren

teneinde

    de operationele doelstellingen van de regio en zijn UB’s te behalen en hierbij de federaal toe te passen methodes na te leven.

 

Voorbeelden van taken
  • De problemen van de UB’s analyseren en oplossen
  • De medewerkers en diensten in de richting van de te behalen doelstelling sturen, de coördinatie van de groepsactiviteiten verdelen en garanderen en de vergaderingen organiseren en voorzitten
  • De resultaten opvolgen en bijsturen
  • Verbeteringssuggesties voorstellen en initiatieven nemen in samenspraak met de directie van de afdeling ORG
  • toezien op de correcte toepassing van de circulaires en de reglementering van de instelling en van de beslissingen van de algemene directie.

 

Als
adviseur
    Zijn medewerkers en de diensthoofden adviseren m.b.t. de specifieke materies

teneinde

    de instelling en in het bijzonder de organisatie van de Uitbetalingsbureaus te moderniseren.

 

Voorbeelden van taken
  • Transversale projecten van de instelling beheren
  • Zich beschikbaar tonen om als eerste te antwoorden op specifieke vragen van operationele aard
  • Deelnemen aan overleg of projecten binnen zijn domein van technische of reglementaire expertise
  • Analyseren, conclusies trekken, adviezen geven, voorstellen doen
  • De opleidingscel adviseren teneinde de verschillende opleidingen beter te kunnen oriënteren in functie van de verwachtingen op het terrein.

 

Als
strategisch manager
    Toezien op de uitvoering van de door de OISZ (Openbare instellingen van sociale zekerheid) gedefinieerde strategie betreffende de fundamentele, methodologische en deontologische aspecten.

teneinde

    bij te dragen aan de strategische ontwikkeling van de OISZ.

 

Voorbeelden van taken
  • Overleg met de adviseurs
  • Overleg met de andere regionale coördinatoren
  • Overleg met de verschillende diensten en/of departementen
  • De Uitbetalingsbureaus onder zijn verantwoordelijkheid evalueren

 

Als
schakel tussen de UB’s en het hoofdbestuur
    De interne communicatie met de hiërarchische meerderen en collega’s onderhouden en op regionaal niveau overleg organiseren betreffende het werk van de regionale uitbetalingsbureaus

teneinde

    toezicht te houden op een Top-Down en een Bottom-Up communicatie binnen de instelling.

 

Voorbeelden van taken
  • Aan de overlegvergaderingen deelnemen
  • De dienstnota’s filteren en opvolgen, alsook de nieuwe regels en procedures
  • De planning van de regionale uitbetalingsbureaus met de directie doen overeenstemmen met de prioriteiten die door de hiërarchische meerderen opgesteld worden

 

 

Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?

Van wie

Welke informatie

Onder welke vorm

Met welke frequentie

andere federale overheids[...]

beslissingen

als dossier, per brief, e-mail,...

ad hoc

andere federale overheids[...]

schriftelijke vragen

als dossier, per brief, e-mail,...

ad hoc

andere federale overheids[...]

wetgeving (wet, KB, MB,...)

als dossier, per brief, e-mail,...

ad hoc

management

beslissingen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

management

schriftelijke adviezen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

management

mondelinge adviezen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

management

wetgeving (wet, KB, MB,...)

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

management

schriftelijke vragen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

management

mondelinge vragen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

dagelijks

organisaties/ondernemingen

schriftelijke vragen

persoonlijk contact, per brief, e-mail

ad hoc

organisaties/ondernemingen

mondelinge vragen

persoonlijk contact, per brief, e-mail

ad hoc

particulieren/burgers

schriftelijke vragen

informeel

ad hoc

particulieren/burgers

mondelinge vragen

informeel

ad hoc

 

Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?

Aan wie

Welke informatie

Onder welke vorm

Met welke frequentie

andere federale overheids[...]

schriftelijke vragen

per brief, e-mail ...

ad hoc

management

schriftelijke adviezen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

management

mondelinge adviezen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

management

beslissingen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

management

wetgeving (wet, KB, MB,...)

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

management

schriftelijke vragen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

management

mondelinge vragen

persoonlijk contact, informeel, als dossier, per brief, e-mail, vergadering, stuurgroep

ad hoc, wekelijks, maandelijks, dagelijks

organisaties/ondernemingen

beslissingen

persoonlijk contact, per brief, e-mail ...

ad hoc

organisaties/ondernemingen

schriftelijke vragen

persoonlijk contact, per brief, e-mail ...

ad hoc

organisaties/ondernemingen

mondelinge vragen

persoonlijk contact, per brief, e-mail ...

ad hoc

particulieren/burgers

schriftelijke adviezen

persoonlijk contact, informeel, per brief, e-mail ...

ad hoc

particulieren/burgers

mondelinge adviezen

persoonlijk contact, informeel, per brief, e-mail ...

ad hoc

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

afdelingshoofd ORG

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 11-50 medewerkers van Niveau A /SW Niveau C

 

Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
  • het dagelijks beheer

 

De functie moet autorisatie vragen voor
  • collectieve toestemmingen

 

Impact
Totaal werkbudget entiteit

 

Eigen werkbudget

 

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
  • Werkloosheidsreglementering in de ruime zin van het woord en met zin voor autonomie en responsabilisering binnen de wettelijke grenzen.
  • Hiërarchische richtlijnen

 

Welke vernieuwingen
  • volgens de creativiteit van de sollicitant
  • verbeteringen van het werk in zijn uitbetalingsbureau
  • verbetering van zijn eigen werk

 

Gebaseerd op welk referentiekader
  • reglementair of geldig voor de ganse instelling (34 kantoren)
  • relaties met de RVA
  • officiële openingsuren van de uitbetalingbureaus
  • reglementering en instructies binnen de instelling

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.