Attaché projectdeelname (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : ISA010
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Strategisch adjuncten Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Een effciënte en effectieve ondersteuning bieden aan de projectmanager of -leider door complexe taken uit te voeren binnen de projectcontext
teneinde
de resultaten te realiseren die verbonden zijn aan de projectdoelstellingen.
Resultaatgebieden
Alsanalistanalyseren van bestaande processen in functie van de te bereiken doelstellingen
teneinde
de processen te herdefiniëren binnen een afgebakende materie
Voorbeelden van taken
- identificeren van informatiestromen
- voorstellen doen voor het aanpassen van processen
- een cartografie opmaken van de ontlede processen
Alsanalistanalyseren van gegevens uit verschillende bronnen
teneinde
deze gegevens te integreren en er, op basis van een diepgaande analyse, conclusies uit te trekken
Voorbeelden van taken
- verzamelen van statistieken
- vergelijken van allerlei informatie (zoals formulieren, documenten, organigrammen)
- overzichten opmaken van relevante informatie binnen de context van het project
- analysenota's opmaken over onderwerpen die gerelateerd zijn aan het project
Alsgegevensbeheerderverzamelen en consolideren van informatie over een specifiek thema binnen de context van het project en deze doorgeven aan de andere projectleden
teneinde
het continu actualiseren van de aan het project gerelateerde informatie mogelijk te maken
Voorbeelden van taken
- reglementaire informatie verzamelen
- opvolgen van wijzigingen aan relevante reglementering
- doornemen van literatuur en publicaties
- archiveren van interessante informatie
- archiveren van beslissingen van de stuurgroep en/of het directiecomité die een impact hebben op het project
Alsadministratief medewerkeropstellen van de noodzakelijke ondersteuningsdocumenten
teneinde
administratieve ondersteuning te bieden bij elke fase van het project
Voorbeelden van taken
- opmaken van verslagen van vergaderingen
- voorbereiden van vergaderingen (verzamelen van de nodige documenten, opmaken van de agenda, enz.)
Alscontactpersoonopvragen en doorgeven van relevante informatie binnen de context van het project
teneinde
informatie over de inhoud en het verloop van het project te verspreiden onder de verschillende betrokkenen
Voorbeelden van taken
- doormailen van templates, vragenlijsten, enz.
- opstellen van opvolgingsdocumenten en publicaties voor het project
- toelichtingen houden voor interne en externe klanten
- feedback geven aan de mensen op het terrein
- beantwoorden van de vragen van interne en externe klanten
Alskennisbeheerderop de hoogte blijven van de recente ontwikkelingen binnen het vakgebied
teneinde
te kunnen inspelen op vernieuwingen in functie van de projectdoelstellingen en geactualiseerde informatie aan te bieden
Voorbeelden van taken
- raadplegen van vakliteratuur
- bijwonen van seminaries, congressen, enz.
Positionering
De functie krijgt leiding van
de projectleider of -manager
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|