Attaché coördinatie documentatie nomenclatuur (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DSA171
Niveau: A
Klasse : A1 Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Het coördineren, verdelen en controleren van het werk van het team in de documentatiecel
teneinde
kwalitatieve en correcte publicatie van de nomenclatuur voor de verschillende doelgroepen te garanderen.
Resultaatgebieden
Alscoördinatorhet coördineren en organiseren van het werk dat uitgevoerd wordt door de medewerkers in de documentiecel nomenclatuur waarvoor hij/zij verantwoordelijk is
teneinde
garant te staan voor een kwalitatieve en uniforme oplevering van het werk ter publicatie en dit binnen de stricte deadlines.
Voorbeelden van taken
- Opstellen van planningen, verdelen en opvolgen van de taken aan de hand van boordtabellen
- Controleren van het opgeleverde werk om de kwaliteit ervan te verzekeren
- Opvolgen van de deadlines en indien nodig maatregelen nemen om de deadline te behalen
- Het organiseren van teamvergaderingen en het verspreiden van nuttige informatie binnen dit team
- Het geven van feedback aan de directeur, hem informeren over problematische dossiers, het formuleren van oplossingen en het uitvoeren van de beslissingen
Alsleidinggevendehet vaststellen van de doelstellingen van de medewerkers van zijn/haar dienst
teneinde
de operationele doelstellingen te verwezelijken en de continuïteit van de dienst te garanderen
Voorbeelden van taken
- Vaststellen van de doelstellingen van de cel in lijn met de visie en de strategie van de dienst
- Het superviseren en opvolgen van de resultaten, het coorigeren ervan en toezien op de kwaliteit van de naleving van de termijnen
- Het evalueren van het werk van de medewerkers met het oog op de ontwikkeling van de medewerkers en de controle van de prestatiedoelstellingen
Alscontactpersoonvan de cel nomenclatuur, instaan voor de contacten met de verschillende diensten zowel intern als extern, die een rol spelen bij de publicatie en de communicatie van de nomenclatuur
teneinde
een correcte communicatie van de nomenclatuur via de verschillende kanalen te verzekeren door samen te werken met de verschillende diensten
Voorbeelden van taken
- Overleggen met de dienst Geneeskundige Verzorging om fouten uit de teksten te halen en problemen op te lossen die in de teksten terug te vinden zijn na analyse van de tekst
- Contacten leggen en afspraken maken met de dienst communicatie voor de publicatie op de website
- Contacten leggen met verschillende verantwoordelijkheden betrokken bij de nomenclatuur om samen te werken tot een publicatie van een correcte tekst
- Overleggen met externe communicatiepartners verantwoordelijk voor publicaties rond nomenclatuur (naslagwerken, boeken, onderzoekstudies, ...) zodat zij over de nodige informatie beschikken noodzakelijk voor een correcte communicatie
Alsdeskundigehet uitvoeren van taken die een zekere doorgedreven expertise vereisen in het domein van de regelgeving in de nomenclatuur
teneinde
de opdrachten van de dienst te kunnen verwezenlijken
Voorbeelden van taken
- Complexe dossiers beheren en superviseren
- Gegevens in verkorte vorm (omschrijving van nomenclatuurcodes in 20 tekens) integreren in toepassingen (winattest en profielen)
- Antwoorden op vragen over juridische coördinatie van de nomenclatuur
- Mee beheren van databanken over de nomenclatuur en verbeteren van fouten in databanken
Alscoachhet begeleiden en ontwikkelen van de medewerkers in het team
teneinde
ervoor te zorgen dat de medewerkers hun expertise maximaal kunnen ontwikkelen en hun prestaties kunnen verbeteren
Voorbeelden van taken
- Instaan voor de evaluatiegesprekken
- Coachen van medewerkers bij fouten
- Instaan voor een degelijke opleiding m.b. t. de nomenclatuur
Alskennisbeheerderde eigen vakkennis verhogen en ter beschikking stellen
teneinde
de kennis en bekwaamheden binnen DGEC en het RIZIV te verhogen
Voorbeelden van taken
- Voorstellen doen voor mogelijke verbeteringen inzake nomenclatuur
- Meewerken als interne opleider
- Op de hoogte blijven van alle nieuwe ontwikkelingen inzake de nomenclatuur en de gebruikte databases
Alsjuridisch expertHet analyseren en controleren van nieuwe teksten van de nomenclatuur en deze vergelijken met de historiek van de nomenclatuur, met de interpretatieregels en andere reglementering aangaande de nomenclatuur
teneinde
een totale juridische correctheid van de nomenclatuur te verzekeren.
Voorbeelden van taken
- Vergelijken van de nieuwe tekst met eerder gepubliceerde teksten aangaande de nomenclatuur om zo onjuistheden (door tegenspraak met andere reglementaire teksten) en onvolledigheden te detecteren.
- Het signaleren van problemen aangaande de nieuwe teksten en het formuleren van voorstellen tot oplossing
- Het uitvoeren van de beslissingen aangaande de gesignaleerde problemen om zo te komen tot een correcte publicatie.
Positionering
De functie krijgt leiding van
Directeur
De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau C
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|