| 
 
 
Attaché A2 Expertisecentrum Learning & Development - Teamverantwoordelijke (M/V/X)
  
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker »,  hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen. 
  
    Identificatie van de functie 
    
       Functiecode : DPO055  
      Niveau: A  
      Klasse : A2  Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden        Beroepscategorie :  10. Personeel en Organisatie (PO)  
    
 
 
Doel van de functie
Ondersteunen van de implementatie van een opleidingscultuur en van opleidingsprocessen en -methodes binnen de organisatie 
teneinde
de organisatie te allen tijde te laten beschikken over de noodzakelijke kennis en competenties voor het bereiken van haar doelstellingen en teneinde het mogelijk te maken dat zij zich steeds meer kan omvormen tot een lerende organisatie. 
  
 
Resultaatgebieden 
Alsleidinggevendehet aansturen van de medewerkers van de Coe (expertisecentrum) « Learning & Development »  
teneinde
de doelstellingen van de dienst en de ontwikkeling van de medewerkers te verwezenlijken 
  Voorbeelden van taken
- het plannen van het werk: de taken verdelen en de uitvoering ervan opvolgen
 
 - het opsporen en analyseren van de ontwikkelbehoeften  
 
 - het opleiden van of de opleiding verzekeren van de medewerkers, knowhow doorgeven
 
 - het motiveren  en coachen van de medewerkers 
 
 - het voeren van gesprekken  in het kader van de ontwikkeling en van de evaluatie van de medewerkers 
 
   Alsexperteen opleidingsplan uitwerken en dit plan aan het management voorleggen 
teneinde
het management toe te laten prioritaire acties te bepalen die uitgevoerd moeten worden en hiervoor de noodzakelijke middelen vrij te maken 
  Voorbeelden van taken
- de informatie verzamelen en analyseren (interviews, vragenlijsten)
 
 - de uit te voeren acties identificeren
 
 - de haalbaarheid, het belang en de hoogdringendheid evalueren
 
   Alsadviseuradviseren m.b.t. de technologieën en methodologieën inzake opleiding en kennismanagement  
teneinde
de organisatie toe te laten om zich uit te rusten met aangepaste instrumenten en er optimaal gebruik van te maken 
  Voorbeelden van taken
- op de hoogte blijven van nieuwe technologieën en methodes
 
 - uitwerken van methodes en instrumenten en coachen van de gebruikers bij de toepassing ervan
 
 - identificeren van de goede praktijken en de vertaling hiervan naar methodes en instrumenten voor de eigen organisatie
 
   Alsorganisatoropleidingsacties organiseren die bestemd zijn voor de verschillende categorieën actoren van de organisatie 
teneinde
deze toe te laten het kennismanagement in hun beroepspraktijk te integreren 
  Voorbeelden van taken
- de noden aan opleiding voor de personeelsleden  identificeren
 
 - opleidingsdoelstellingen bepalen
 
 - informatie inwinnen over het opleidingsaanbod (OFO en andere)
 
 - de opleidingsacties laten uitvoeren
 
   Alscoördinatorhet organiseren en coördineren van het werk van de medewerkers van de CoE “Learning & Development” 
teneinde
de activiteiten van de dienst op een efficiënte en effectieve manier te realiseren 
  Voorbeelden van taken
- het organiseren van de activiteiten van de dienst 
 
 - het geven van praktische richtlijnen aan de medewerkers en het overdragen van relevante informatie om de taken uit te voeren
 
 - het stimuleren van de uitwisseling van kennis en informatie om de operationele doelstellingen toe te lichten
 
   Alsdeskundigezijn/haar expertise delen met collega's in andere FOD's en organisaties 
teneinde
een gemeenschappelijk streefdoel aan te houden en de deskundigheid van iedereen te verhogen 
  Voorbeelden van taken
- deelnemen aan de netwerkvergaderingen van het horizontaal netwerk inzake kennismanagement (FOD P&O)
 
 - thema's voor reflectie voorstellen
 
   Alsprojectleideropleidingsprojecten opzetten, leiden en evalueren 
teneinde
ervoor te zorgen dat nieuwe methodes en nieuwe processen worden ingesteld 
  Voorbeelden van taken
- identificeren van doelstellingen die beantwoorden aan reële behoeften
 
 - het verloop van een project en de tussentijdse resultaten evalueren
 
   
  
 
Positionering
De functie krijgt leiding van
de directeur van de afdeling HRM  
  
     
De functie leidt : 1-10 medewerkers van Niveau A /SW Niveau B Niveau C   
  
 
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking. 
  
 
  
 |