Assistent front office consulaire zaken (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : BV004
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 11. Bevolking en Veiligheid (BV)
Doel van de functie
Administratieve en faciliterende taken verzorgen voor interne (personeelsleden) of externe klanten (burgers, firma’s, organisaties, …)
teneinde
optimaal bij te dragen tot de consulaire dienstverlening betreffende legalisaties, afgifte van reisdocumenten en verlenging van bepaalde visa.
Resultaatgebieden
Alscontactpersoonvan de dienst, vragen en/of klachten van klanten/burgers ontvangen, beantwoorden en/of doorverwijzen
teneinde
de klanten maximaal te ondersteunen in het vinden van een antwoord op hun vraag/klacht.
Voorbeelden van taken
- Vragen van interne of externe klanten telefonisch of via mail, brief of fax beantwoorden of doorverwijzen
- Toelichting geven aan de klanten over de bestaande procedures en bij problemen meedenken naar klantgerichte oplossingen volgens de procedures of voorschriften
- Eenvoudige en/of routinematige klachten en geschillen afhandelen volgens de procedures of voorschriften of deze doorverwijzen naar de gespecialiseerde personen of diensten
- Nakijken van documenten om de klanten verder te kunnen helpen
- De nodige brochures/inlichtingen verschaffen aan de betrokken personen
Alsadministratief ondersteuneradministratieve en/of andere documenten verifiëren en/of bewerken volgens de binnen de dienst geldende procedures of voorschriften
teneinde
er voor te zorgen dat de klant/burger beschikt over de nodige documenten (reisdocument, gelegaliseerd document, visum).
Voorbeelden van taken
- Dossiers administratief beheren en opvolgen
- Standaardbrieven/mails en gepersonaliseerde brieven/mails voor de dienst opstellen
- De echtheid en geldigheid van de documenten controleren
- Verslagen van interne vergaderingen opmaken
Alsgegevens- en/of documentatiebeheerder dossiers, documenten of andere voor de dienst relevante informatie klasseren en/of invoeren en gegevens in databanken aanpassen
teneinde
de organisatie gestructureerde informatie ter beschikking te stellen
Voorbeelden van taken
- Dossiers, documenten of andere voor de dienst relevante informatie ordenen en opbergen volgens de procedures of voorschriften
- De toegankelijkheid van het klassement verhogen (labels, inhoudstabel, mappenstructuur,...)
- De door de dienst gebruikte databanken actueel houden door op de afgesproken tijdstippen nieuwe of gewijzigde gegevens in te voeren en ingevoerde of in te voeren gegevens te analyseren en/of te controleren
- Rapporten en lijsten aanmaken op basis van de databanken
Alscoach de collega’s met minder ervaring opleiden
teneinde
eenzelfde kwaliteitsniveau bij alle medewerkers te bereiken.
Voorbeelden van taken
- Het gebruik van de aangewende toepassingen aanleren (computerapplicaties, niet geïnformatiseerde databanken, telefoonsysteem, e-mail, internet,….)
- Feedback geven aan de medewerkers
- De nieuwe medewerkers helpen bij hun problemen of vragen
Positionering
De functie krijgt leiding van
Legalisaties: diensthoofd
Reisdocumenten: diensthoofd dienst reis- en identiteitsdocumenten en hoofd cel reglementering & individuele dossiers
Visa: diensthoofd
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|