Afdrukken

Deskundige reglementering pensioenen (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : SD007

Niveau: B

Functiefamilie : Ondersteuners

Beroepscategorie : 15. Sociale Zekerheid en Sociale bescherming (SD)




Doel van de functie

Vragen beantwoorden en advies geven inzake de pensioenwetgeving en -reglementering en op het vlak van de kennis en de procedures eigen aan de dienst

teneinde

door het verstrekken van inhoudelijke ondersteuning maximaal bij te dragen tot het bereiken van de doelstellingen van de dienst.

 

Resultaatgebieden
Als
specialist
    gemotiveerde adviezen verstrekken in het vakgebied aan de medewerkers van de dienst

teneinde

    hen de nodige ondersteuning te verlenen bij de behandeling van de moeilijke dossiers

 

Voorbeelden van taken
  • helpen bij de behandeling van de moeilijke dossiers
  • vervangen van collega's
  • bijstaan van collega's bij het nemen van sommige beslissingen
  • adviezen uitwerken voor collega’s

 

Als
kennisbeheerder
    volgen van de evolutie van de reglementering en meewerken aan de overdracht van de verworven kennis

teneinde

    de deskundigheid en de autonomie van de collega’s te helpen uitbreiden.

 

Voorbeelden van taken
  • dagelijks raadplegen van de verschillende gegevensbronnen en opzoekingen verrichten
  • bijhouden en klasseren van de informatie en de documentatie
  • deelnemen aan vergaderingen
  • meewerken aan de opleiding van de nieuwkomers

 

Als
tussenpersoon
    wat betreft de behandelde materie, tussen de medewerkers en de hiërarchische meerderen, verslag uitbrengen over de problemen waarmee de medewerkers geconfronteerd worden tijdens hun werk

teneinde

    tot oplossingen te komen en de werking van de dienst te helpen optimaliseren.

 

Voorbeelden van taken
  • verstrekken van adviezen
  • voorstellen van betere werkmethodes
  • meewerken aan de analyse van nieuwe projecten

 

Als
contactpersoon
    vragen van interne en/of externe klanten beantwoorden met betrekking tot het vakgebied

teneinde

    hen maximaal te ondersteunen door volledige en correcte informatie te verstrekken.

 

Voorbeelden van taken
  • verstrekken van specifieke en relevante informatie
  • hulp bieden in 2de lijn bij telefonische contacten of bij bezoeken aan het gewestelijk kantoor
  • geven van uiteenzettingen aan groepen van klanten

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

Diensthoofd Pensioenen

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.