|
Medewerker archieven (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : CO003
Niveau: D
Functiefamilie : Productbewerkers Beroepscategorie : 02. Communicatie en Informatie (CO)
Doel van de functie
Gegevens invoeren en de dossiers optimaal ordenen
teneinde
voor de toegang tot informatie en documenten te zorgen voor de diensten van de instelling en het latere gebruik ervan te vergemakkelijken
Resultaatgebieden
Alsdocumentatiebeheerder
teneinde
te zorgen voor een gemakkelijke toegang tot informatie en documenten voor de dienst.
Voorbeelden van taken
- De administratieve procedure volgen m.b.t. de ordening
- Toezien op de toegankelijkheid van de ordening (labels aanbrengen, inhoudsopgave…)
- Dossiers zoeken en brengen
- Teruggekomen dossiers ontvangen en rangschikken
- Vernietiging van oude dossiers
Alsgegevensinvoerdergegevens invoeren en importeren in de geautomatiseerde bestanden
teneinde
het latere gebruik van de gegevens te vergemakkelijken
Voorbeelden van taken
- Gegevens interpreteren en invoeren
- Lijsten met ingevoerde gegevens afdrukken
- Ingevoerde gegevens controleren
- De database bijwerken/de gegevens binnen de termijn invoeren
Alscontactpersoon voor de archieven toezien op de overdracht van juiste gegevens
teneinde
het voor alle diensten van de instelling mogelijk te maken om over noodzakelijke informatie te beschikken
Voorbeelden van taken
- Persoonlijk antwoorden via telefoon of e-mail op vragen om eenvoudige en/of routinematige inlichtingen van de interne en externe klant
- De nodige documenten/brochures bezorgen
- De nodige informatie opvragen en/of de documenten verifiëren om de klant te helpen
Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?
Van wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
|
Hiërarchische verantwoordelijke
|
Instructies, procedures, concrete vragen
|
Gestructureerde aantekeningen, duidelijke richtlijnen, mondelinge informatie, mails
|
dagelijks
| |
Andere personeelsleden
|
Instructies, eenvoudige vragen
|
Richtlijnen, specifieke vragen, mondelinge informatie, mails
|
dagelijks
|
Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?
Aan wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
|
Hiërarchische verantwoordelijke
|
Concrete dossiers, voorstellen tot oplossing voor gestelde vragen
|
Gestructureerd, gestandaardiseerd, Intranet
|
dagelijks
| |
Andere personeelsleden
|
Specifieke antwoorden, stand van zaken van dossiers
|
Concrete opgeloste problemen, antwoorden op vragen
|
dagelijks
|
Positionering
De functie krijgt leiding van
De administratief assistent verantwoordelijk voor de dienst
De dienst wordt geleid door een personeelslid van niveau C in directe staf van de adviseur-generaal (ISA021). Als dit personeelslid afwezig is het het oudste personeelslid dat hem vervangt (niveau D).
De functie leidt : 0 medewerkers van
Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
- De organisatie van zijn dagelijkse activiteiten in het kader van zijn verantwoordelijkheden
- De inhoud van de mondelinge en schriftelijke antwoorden die aan interne en externe gesprekspartners worden gegeven in het kader van zijn verantwoordelijkheden
De functie moet autorisatie vragen voor
- De activiteiten die niet binnen zijn verantwoordelijkheidsdomeinen vallen
- Vernietiging van dossiers
Impact
Totaal werkbudget entiteit
/
Eigen werkbudget
/
Andere kwantitatieve gegevens
1. /
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
- Procedures en werkmethoden FBZ
Welke vernieuwingen
- de suggesties m.b.t. de aanpassing en de verbetering van de procedures en werkmethoden.
Gebaseerd op welk referentiekader
|