Afdrukken

Attaché A2 federale helpdesk voor de één-loketten - Teamverantwoordelijke (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DEC381

Niveau: A

Klasse : A2

Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden

Beroepscategorie : 03. Economie (EC)




Doel van de functie

De federale helpdesk voor de één-loketten (unieke aanspreekpunten waar een onderneming terecht kan voor de informatie over en het aanvragen van alle vergunningen en toelatingen die ze nodig heeft voor de uitoefening van haar activiteiten) organiseren en leiden

teneinde

de goede werking van de helpdesk te garanderen en te optimaliseren, in het belang van de ondernemingsloketten en de ondernemingen.

 

Resultaatgebieden
Als
leidinggevende
    de teamleden aansturen en hun werkzaamheden plannen

teneinde

    een optimale werking van het team te verzekeren en op efficiënte wijze de doelstellingen te verwezenlijken.

 

Voorbeelden van taken
  • Het werk verdelen en zich bezighouden met de coördinatie en zorgen voor een behandeling binnen de vastgelegde termijnen.
  • De communicatie tussen de teamleden bewaken.
  • De doelstellingen voor elk van de teamleden vastleggen en nagaan of het team de opgestelde doelen bereikt.
  • Opleidingstrajecten voorstellen en uitwerken.
  • Openstaan voor suggesties en opmerkingen van medewerkers en correcte feedback geven.

 

Als
aanspreekpunt
    nauwe contacten onderhouden met alle betrokken partijen en zorgen voor de conformiteit en coherentie van de antwoorden die de bevoegde administraties geven aan de ondernemingsloketten

teneinde

    de loketten een antwoord te bezorgen binnen de gestelde termijnen en een correcte en uniforme toepassing bij alle loketten te garanderen.

 

Voorbeelden van taken
  • Opstellen en opvolgen van FAQ.
  • Ontsluiten van de informatie via elektronische kanalen.
  • Ontwikkelen van actieve communicatiekanalen met de ondernemingsloketten.

 

Als
deskundige
    op basis van de vragen van de ondernemingsloketten onderzoeken welke procedures niet duidelijk genoeg zijn

teneinde

    voorstellen tot verbetering te kunnen formuleren aan de bevoegde administraties.

 

Voorbeelden van taken
  • De vragen van de ondernemingsloketten analyseren en, indien nodig, bijkomende informatie vragen om een volledig dossier door te sturen naar de bevoegde administratie.
  • Het Centraal Overlegorgaan Dienstenrichtlijn voorstellen bezorgen tot aanpassing van het Samenwerkingsakkoord.
  • Het Redactiecomité bij de Dienst Administratieve Vereenvoudiging voorstellen bezorgen om de inhoud van de productencatalogus (CMS) te verbeteren.
  • De Kanselarij van de Eerste Minister voorstellen bezorgen om de inhoud op www.business.belgium.be aan te passen.
  • Vergaderingen van specifieke werkgroepen organiseren en de beslissingen uitvoeren en opvolgen.

 

Als
contactpersoon
    het centrale aanspreekpunt zijn voor de helpdesk één-loket, zowel voor de erkende ondernemingsloketten als voor de Federale Overheidsdiensten

teneinde

    de ondernemingsloketten maximaal te ondersteunen in hun taak als één-loket en zo bij te dragen tot de administratieve vereenvoudiging voor ondernemingen zoals bedoeld in de Dienstenrichtlijn.

 

Voorbeelden van taken
  • De vragen van de ondernemingsloketten snel doorsturen naar de bevoegde administratie.
  • De antwoorden van de bevoegde instanties snel doorsturen naar de ondernemingsloketten.
  • Samenwerken met de helpdesk van de verschillende gefedereerde entiteiten.
  • Het diensthoofd helpen bij de contacten met de gefedereerde entiteiten in het kader van het Samenwerkingsakkoord in verband me de Dienstenrichtlijn.
  • Voorstellen tot aanpassing van de werking van de helpdesk ontvangen en analyseren en een actievoorstel formuleren.

 

Als
vertegenwoordiger
    de helpdesk vertegenwoordigen bij werkgroepen, vergaderingen, comités, …

teneinde

    ervoor te zorgen dat de dienst over alle mogelijke informatie beschikt om te waken over de toepassing van het Samenwerkingsakkoord en de correcte toepassing van de Dienstenrichtlijn op federaal niveau.

 

Voorbeelden van taken
  • Actief deelnemen aan vergaderingen van het Redactiecomité.
  • Deelnemen aan de vergaderingen van het EUGO-netwerk.
  • Organiseren van interne coördinatievergaderingen binnen de helpdesk.
  • Overlegmomenten organiseren met vertegenwoordigers van andere bevoegde instanties op federaal niveau.

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

Adviseur

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau A /SW

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.