Afdrukken

Attaché expert overleg gezondheid (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : NMP001

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Thematische experten

Beroepscategorie : 13. Menselijke en Dierlijke Gezondheid (MP)




Doel van de functie

Organiseren, voorbereiden en opvolgen van de werking en resultaten van diverse overlegorganen met interne en externe partners met betrekking tot een aantal (para)medische expertisedomeinen

teneinde

te zorgen voor een optimale werking van deze overlegorganen en zo de continuïteit van de dienstverlening tegenover alle betrokken actoren en sectoren te garanderen.

 

Deelnemen aan werk- en projectgroepen en opnemen van punctuele dossiers binnen een aantal (para)medische expertisedomeinen en beheren van de gegevensstromen binnen deze domeinen

teneinde

een correct antwoord te kunnen formuleren op individuele en beleidsvragen.

 

Resultaatgebieden
Als
adviseur
    ondersteunen van de diverse overlegorganen op praktisch vlak en inhoudelijk voorbereiden en presenteren van dossiers/projecten binnen een aantal expertisedomeinen

teneinde

    de optimale werking van de overlegorganen te ondersteunen en te komen tot oplossingen en effectieve besluiten.

 

Voorbeelden van taken
  • Organiseren van de vergaderingen en opmaken van de agenda met inhoudelijke voorbereiding van de agendapunten, vragen, problemen, voorstellen,..
  • Deelnemen aan de vergaderingen en verwoorden van standpunten alsook presenteren van technische analyses en gegevens
  • Opmaken van het verslag van de vergaderingen
  • Opvolgen van de in de vergadering genomen beslissingen en de verdere uitvoering ervan
  • Optreden als aanspreekpunt voor de deelnemers van de vergadering

 

Als
kennisbeheerder
    opvolgen van de evoluties binnen een aantal expertisedomeinen en administratief voorbereiden en uitwerken van technische en juridische nota’s

teneinde

    de reglementering terzake voor te bereiden en actueel beschikbaar te maken en te houden voor bevoegde instanties en betrokkenen.

 

Voorbeelden van taken
  • Opmaken van nota’s, besluiten, technische en juridische teksten, …
  • Voorleggen aan en bespreken van deze teksten binnen de bevoegde overlegorganen alsook opvolgen van de beslissingen en de vastgelegde timing
  • Formuleren van verbetervoorstellen voor lopende procedures en processen
  • Informeren van alle betrokken partijen over de genomen beslissingen en de implicaties daarvan

 

Als
inhoudelijk medewerker
    organiseren van de concrete uitvoering van de genomen beslissingen en meewerken aan de verspreiding van de informatie aan alle betrokken actoren

teneinde

    alle betrokken partijen correct en volledig te informeren en zo te zorgen voor een correcte implementatie van de genomen beslissingen.

 

Voorbeelden van taken
  • Verzamelen van alle informatie die nodig is voor de implementatie van de genomen beslissingen
  • Verifiëren van de aangeleverde en verzamelde informatie
  • Up to date houden van alle voor interne en externe partijen beschikbare informatiekanalen
  • Meewerken aan communicatieacties
  • Ondersteunen van interne en externe partners op inhoudelijk vlak inzake de concrete uitvoering

 

Als
gegevensbeheerder
    vertalen van de genomen beslissingen en reglementering in (data)beheerssystemen en opvolgen van de werking hiervan

teneinde

    steeds over actuele en accurate gegevens te beschikken en zo mee te zorgen voor een actieve opvolging van de effectieve praktijk.

 

Voorbeelden van taken
  • Meewerken aan de conceptualisatie en opstart van de (data)beheerssystemen en formuleren van vereisten voor dit systeem
  • Beheren en actueel houden van de gegevens opgenomen in het (data)beheerssysteem
  • Bewaken van de overeenstemming tussen het (data)beheerssysteem en de geldende reglementering.
  • Uitwerken en op punt stellen van controlesystemen, uitvoeren van simulaties, berekeningen, …

 

Als
dossierbeheerder
    optreden als aanspreekpunt voor individuele dossiers en vragen binnen zijn/haar expertisedomeinen, en signaleren van mogelijke lacunes in de regelgeving aan de bevoegde overlegorganen

teneinde

    de regelgeving te optimaliseren en een adequaat antwoord te formuleren in de behandelde individuele dossiers.

 

Voorbeelden van taken
  • Formuleren van een duidelijk en correct antwoord aan de betrokkenen in de individuele dossiers
  • Afhandelen van dossiers van ontvangst tot uiteindelijke afhandeling en sluiting van het dossier
  • Afstemmen met collega’s over lopende dossiers en uitwisselen van alle nodige informatie

 

Als
projectmedewerker
    meewerken aan werkgroepen en projecten op conceptueel en organisatorisch vlak binnen zijn/haar expertisedomeinen of leiden van deelprojecten

teneinde

    via deze projecten en werkgroepen een effectieve bijdrage te leveren aan interne en externe partners en de realisatie van de vooropgestelde doelstellingen.

 

Voorbeelden van taken
  • Uitwerken van studienota’s
  • Organiseren, voorbereiden en opvolgen van overlegmomenten op praktisch en inhoudelijk vlak
  • Optreden als aanspreekpunt voor de deelnemers aan de diverse werkgroepen en projecten
  • Uitbouwen van samenwerkingsverbanden met externe partners
  • In samenspraak met de andere deelnemers van het project/de werkgroep bepaalde aspecten uitwerken van het te behandelen onderwerp

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de verantwoordelijke

het diensthoofd

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.