Afdrukken

Attaché loons- en personeelsadministratie - Teamchef (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : NPO002

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden

Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)




Doel van de functie

Leiden van een team van dossierbeheerders

teneinde

de correcte en tijdige administratieve afhandeling van personeelsdossiers te verzekeren.

 

Resultaatgebieden
Als
coordinator
    verdelen en opvolgen van de activiteiten van een aantal dossierbeheerders van de personeelsadministratie

teneinde

    te verzekeren dat deze volgens de toepasselijke reglementering en de vereiste termijnen wordt uitgevoerd.

 

Voorbeelden van taken
  • organiseren van de taak- en dossierverdeling samen met de medewerkers en garanderen dat alle taken en dossiers behandeld worden
  • verantwoordelijk zijn voor de resultaten van het team: termijnen, kwaliteit, aantal dossiers
  • beheren en verspreiden van de informatie die betrekking heeft op de toe te passen reglementering, procedures en normen
  • toezien op een uniforme toepassing van de procedures
  • bewaken van de prioriteiten en in piekperiodes of bij afwezigheden mee instaan voor het beheer van de dossiers

 

Als
coach
    verlenen van advies, instaan voor de individuele begeleiding en de ontwikkeling van de medewerkers in het kader van de evaluatiecycli

teneinde

    de prestaties van de medewerkers te optimaliseren.

 

Voorbeelden van taken
  • de sterke, zwakke en verbeterpunten op medewerker- en teamniveau identificeren
  • de samenwerking en de cohesie binnen het team bevorderen
  • de organisatiecultuur uitdragen uit naar het team
  • instaan voor de kennisoverdracht binnen het team
  • verantwoordelijk zijn voor de evaluatiecycli van de medewerkers en de ontwikkelingsplannen opvolgen

 

Als
expert
    opvolgen van de evoluties inzake het administratief en geldelijk statuut en de arbeidsvoorwaarden

teneinde

    te verzekeren dat de dossiers behandeld worden volgens de geldende reglementering.

 

Voorbeelden van taken
  • de medewerkers ondersteunen bij de afhandeling van complexe dossiers
  • de wijzigingen in regelgeving en procedures nauw opvolgen
  • actief deelnemen aan projecten en stuurgroepen
  • opnemen van een actieve rol in de opeenvolgende releases van de personeelsbeheersystemen
  • opleiding geven over de materie van zijn eigen expertise

 

Als
eerste aanspreekpunt
    rapporteren en advies verlenen aan de verschillende betrokkenen in de organisatie

teneinde

    de werkprocessen en de interne richtlijnen m.b.t. de personeelsadministratie te optimaliseren.

 

Voorbeelden van taken
  • rapporteren over de stand van zaken inzake de afhandeling van dossiers aan de klanten
  • doorgeven van vragen/informatie/problemen aan respectievelijk de servicemanagers, de accountmanager of de cel rapportering
  • zorgen voor de afhandelen van de klachten binnen de eigen klantenportfolio's
  • identificeren van eventuele zwakke punten in de werkprocessen en hierover advies verstrekken aan de hiërarchie

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de verantwoordelijke loons- en personeelsadministratie

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau B

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.