Medewerker gebouw ondersteuning (M/V)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : VBFBLO004
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
Administratieve, organisatorische en facilitaire taken binnen de facilitaire dienst verzekeren, voor het (de) gebouw(en) van de provincie
teneinde
aan de facilitaire diensten belast met het beheer van de gebouwen volledige, correcte en regelmatig bijgewerkte dossiers te bezorgen.
Resultaatgebieden
Alsadministratieve ondersteuningadministratieve documenten opstellen en/of aanpassen volgens de geldende regels in de dienst
teneinde
ervoor te zorgen dat de dienst of de klant binnen de overeengekomen tijdstip over de nodige documenten en informatie beschikt.
Voorbeelden van taken
- formulieren aanmaken en/of invullen
- de uitvoering van de contracten controleren en de facturen van de hieraan verbonden werken nazien
- het brand en technisch dossier van het gebouw actualiseren, veiligheidsmaatregelen en toezicht op de goede signalisatie terzake uitvoeren
- op regelmatige basis en bij bijzondere gebeurtenissen, een verslag aan de facilitaire dienst bezorgen.
Alscontactpersoonaan de vragen of klachten van interne of externe klanten beantwoorden en die aan de gespecialiseerde personen of diensten doorsturen indien deze complex zijn,
teneinde
de klanten optimaal te ondersteunen in hun zoektocht naar een antwoord op hun vraag of klacht.
Voorbeelden van taken
- de verzoeken tot informatie over de infrastructuur, de onderhoudswerken, de toekenning van de ruimte en de aanpassingen van het (de) gebouw(en) opslaan
- de klachten over de infrastructuur en de dienstverlening in het (de) gebouw(en) opslaan
- de eenvoudige of routine verzoeken, vragen en klachten volgens de geldende procedures of regels behandelen
- de verzoeken en de klachten naar de ad hoc ploeg van specialisten doorsturen of interne bestelbons opstellen voor de te realiseren onderhoudswerken in het (de) gebouw(en)
- informatie aan de klanten verschaffen over een bepaalde procedure en, in geval van problemen, over klantgerichte oplossingen nadenken volgens de geldende procedures en regels
Alspraktische organisatoroperationele en/of organisatorische activiteiten realiseren
teneinde
tot de praktische organisatie van de activiteiten binnen de dienst bij te dragen
Voorbeelden van taken
- bijdragen tot de praktische organisatie van evenementen, colloquia, activiteiten, vergaderingen, opleidingen
- het logistiek materiaal reserveren of voorzien voor de dienst
- de gemeenschappelijke lokalen beheren
Alsdocumentatie- en/of gegevensbeheerderdossiers, documenten en andere informatie voor de dienst klasseren en/of gegevens in de databases invoeren en aanpassen
teneinde
gestructureerde informatie ter beschikking van de organisatie te stellen.
Voorbeelden van taken
- maandelijks de meters voor water- en energieverbruik opnemen en invoeren
- dossiers, documenten en andere relevante informatie voor de dienst ordenen en klasseren volgens de geldende procedures of regels
- de databank of de klassering aan de interne en externe gebruikers uitleggen en die met hun onderzoekingen helpen.
Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?
Van wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
Teamcoach, gebouwbeheerder
|
opdrachten, vragen, informatie
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
wekelijks
|
Andere diensten van de FOD
|
informatie, vragen
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
dagelijks
|
Externen (ondernemingen – leveranciers, dienstverleners)
|
informatie, vragen
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
dagelijks
|
Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?
Aan wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
Teamcoach, gebouwbeheerder
|
standpunten, adviezen, informatie
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
Maandelijks en dagelijks
|
Andere diensten van de FOD
|
standpunten, adviezen, informatie
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
dagelijks
|
Externen (ondernemingen – leveranciers, dienstverleners)
|
informatie, administratieve dossiers
|
mondeling, schriftelijk, al dan niet gestructureerd, persoonlijk contact
|
dagelijks
|
Positionering
De functie krijgt leiding van
een teamcoach van de facilitaire dienst
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
- De uitvoering van de taken die duidelijk bepaald zijn en waarvoor de functie concrete instructies krijgt.
De functie moet autorisatie vragen voor
- Alles wat afwijkt van de gewone procedures en specifieke richtlijnen voor de functie van logistiek medewerker
Impact
Totaal werkbudget entiteit
/
Eigen werkbudget
/
Andere kwantitatieve gegevens
1. /
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
- Richtlijnen van de dienst
- Veiligheidsreglement van het gebouw
Welke vernieuwingen
- De functie kan verbetersuggesties formuleren over de bestaande procedures, tools en modellen.
Gebaseerd op welk referentiekader
- Praktische kennis ‘on the job’.
- Richtlijnen en instructies van de Stafdienst Budget en Beheerscontrole.
|