Afdrukken

Assistent/Assistente logistiek (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : VBFBLO007

Niveau: C

Functiefamilie : Productbewerkers

Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)




Doel van de functie

Benodigdheden en materiaal ter beschikking stellen en zorgen voor de follow-up van dossiers

teneinde

de andere departementen van de organisatie op logistiek vlak te ondersteunen en dit met naleving van de budgettaire en wettelijke normen.

 

Resultaatgebieden
Als
administratief medewerker
    uitvoeren van verschillende administratieve taken

teneinde

    bij te dragen tot een optimale werking van het departement logistiek.

 

Voorbeelden van taken
  • registreren en behandelen van de interne vragen
  • opvolgen van dossiers voor de bestelling van materiaal
  • invoeren van de gegevens in de database
  • opmaken van overzichtstabellen op aanvraag

 

Als
logistiek medewerker
    uitvoeren van diverse logistieke taken

teneinde

    te voldoen aan de verwachtingen van de klanten en de departementen te ondersteunen in hun logistieke organisatie.

 

Voorbeelden van taken
  • controleren van de gekregen goederen, uitrustingen en diensten
  • opvolgen van in- en uitgaand materiaal/uitrustingen
  • opvolgen van de bestellingen
  • informeren van de departementen over de voorraad van beschikbare goederen

 

Als
uitgavenbeheerder
    opvolgen van het aankoopproces vanuit administratief oogpunt

teneinde

    de budgettaire regels en de wettelijke vereisten van de organisatie na te leven.

 

Voorbeelden van taken
  • doen van prijsaanvragen
  • vragen van handtekeningen aan de verantwoordelijken
  • invoeren van de bestelbons door ze aan het overeenstemmende budget toe te wijzen
  • controleren van de facturen met de bestelbons
  • berekenen van de verschuldigde sommen en opvolgen van de toegewezen budgetten

 

Als
contactpersoon
    beantwoorden van de vragen en overmaken van informatie over inkomende en uitgaande goederen

teneinde

    de departementen permanent op de hoogte te houden van de staat van voortgang van de dossiers.

 

Voorbeelden van taken
  • informeren van de klanten over de voortgang van het dossier/de eindbeslissing
  • verzekeren van de briefwisseling met de verschillende interveniënten
  • beantwoorden van de gestelde vragen en overmaken van de complexere vragen aan de verantwoordelijke
  • vragen van informatie en/of raadplegen van documenten om de klanten te helpen

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de teamchef

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.