| 
 Administratief assistent - personeelsadministratie (M/V/X)  Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker »,  hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.   
    Identificatie van de functie 
       Functiecode : VBFBPO002  Niveau: C  Functiefamilie : Dossierbeheerders  Beroepscategorie :  10. Personeel en Organisatie (PO)  
 
Doel van de functieZorgen voor de administratieve follow-up van de dossiers met betrekking tot de administratieve zaken van het personeel (In & Out, gecertificeerde opleidingen, jaarlijks vakantieverlof/moederschapsverlof/vaderschapsverlof, arbeidsongevallen, deeltijds werken, pensioneringen) overeenkomstig de statuten van het statutair en contractueel personeel en met inachtneming van het arbeidsreglement teneindede RIZIV-medewerkers een snelle en correcte dienstverlening te bieden en vragen van buitenaf op een gepaste manier te beantwoorden.   
ResultaatgebiedenAlsdossierbeheerderbehandelen en beheren van de dossiers van het personeel, met inachtneming van de geldende reglementering  teneindesnel en efficiënt te reageren op problemen/wijzigingen in verband met de individuele dossiers   Voorbeelden van takenDe dossierstukken ontvangen en nalezen en het dossier vervolledigen met de stukken die worden voorgeschreven door de reglementering/procedure (vraag om bijkomende informatie, vraag om verduidelijking van bepaalde gegevens, vraag om welbepaalde documenten te bezorgen, ….);
 De dossiers die nog (intern of bij derde instellingen) in behandeling zijn, volgen en nemen van de juiste maatregelen in functie van de procedure of de regelgeving  (voorbeeld: weigering van verlofdagen in functie van de regelgeving)
 Contact opnemen met de externe instellingen (Medex, Ethias, Pensioenencommissie, ziekenfondsen) om van hen de nodige gegevens/antwoorden te verkrijgen met betrekking tot de dossiers van het personeel;
 Contact opnemen met de medewerkers om hen te informeren over de procedures die zij in hun specifieke situatie moeten volgen;
 Het dossier voorbereiden voor de instantie die beslissingsbevoegdheid heeft.
  Als administratief medewerkeruitvoeren van een reeks administratieve taken volgens de geldende procedures  teneindete zorgen voor een optimale behandeling van de dossiers   Voorbeelden van takenDe gegevens invoeren of de nodige wijzigingen aanbrengen in de gegevensbanken/aangepaste softwareprogramma’s, de gegevens met betrekking tot het personeel up to date houden;
 De briefwisseling beheren;
 Typebrieven, documenten, getuigschriften of besluiten opstellen;
 De dossiers/documenten op een gepaste manier klasseren (fysiek of elektronisch).
  Als interne contactpersoonbeantwoorden van de vragen van de personeelsleden en hun de nodige informatie in verband met hun dossier verschaffen teneindehun pertinente en reglementair correcte informatie te bezorgen   Voorbeelden van takenVragen met betrekking tot concrete individuele dossiers beantwoorden;
 Het personeel op de hoogte brengen van wijzigingen inzake procedures of reglementering die gevolgen hebben voor hun dossier.
  Als specialistRegelmatig opfrissen en actualiseren van de kennis inzake reglementering/wetgeving en van de ad-hocprocedures teneindegebruik te kunnen maken van zijn expertise bij de behandeling van de personeelsdossiers en op die manier een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden   Voorbeelden van takenOp de hoogte blijven van de evoluties op het vlak van reglementering/wetgeving en procedures;
 Opleidingen met betrekking tot zijn expertisedomein volgen.
     
PositioneringDe functie krijgt leiding vande verantwoordelijke van de administratieve cel van de Personeelsadministratie      De functie leidt : 0 medewerkers van     
Technische expertiseTechnisch competentieprofielOm het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.   
 
 |