Afdrukken

Attaché planning, opmetingen en evaluatie (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DFI110

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Projectleiders

Beroepscategorie : 05. Fiscaliteit (FI)




Doel van de functie

Het opmaken van een planning op lange termijn van de personeelsmiddelen, de prioriteiten en de ondersteuning van zijn/haar medewerkers

teneinde

een meerwaarde te bekomen betreffende de gewone en speciale schattingen van roerende en onroerende goederen, de bijwerking van de kadastrale plannen met inbegrip van de gewone en speciale opmetingen

 

Resultaatgebieden
Als
organisator
    het opmaken van de planning van middelen, personeel en termijnen

teneinde

    aan zijn/haar medewerkers een logistiek kader te verzekeren waarbinnen zij de verschillende projecten kunnen realiseren

 

Voorbeelden van taken
  • het verdelen van het werk
  • het voorzien van de nodige middelen en personeel
  • het bepalen van termijnen voor te realiseren projecten
  • het voorzien van de nodige logistiek

 

Als
verantwoordelijke
    het geven van algemene gedragslijnen

teneinde

    een goed verloop te bekomen van de uit te voeren projecten

 

Voorbeelden van taken
  • het analyseren van de verschillende projecten
  • het invoeren van doeltreffender methodes om de projecten te realiseren
  • het opvolgen van het goede verloop van de projecten en het verzekeren van het goede verloop ervan

 

Als
coördinator
    het combineren van de verschillende projecten op een doeltreffende manier

teneinde

    deze projecten op performante wijze te realiseren

 

Voorbeelden van taken
  • het inventariseren van projecten
  • het in cijfers omzetten van de projecten
  • waken over de verenigbaarheid van de projecten
  • het opvolgen van projecten
  • tussenkomen bij onvoorziene omstandigheden

 

Als
beheerder
    het beheren van al de concrete projecten

teneinde

    resultaten te bekomen overeenkomstig de vereisten

 

Voorbeelden van taken
  • het selecteren van projecten
  • het vaststellen van prioriteiten in overeenstemming met het afdelingshoofd
  • tussenkomen in geval van moeilijkheden of onvoorziene omstandigheden
  • het opstellen van een werkplan op lange termijn
  • het beheren van risico's

 

Als
controleur
    het controleren van al de te realiseren projecten

teneinde

    na te gaan of de doelstellingen bereikt werden

 

Voorbeelden van taken
  • het opvolgen van de evolutie van de verschillende projecten
  • het controleren van de overeenstemming tussen de verschillende gerealiseerde projecten en de doelstellingen
  • het achterhalen van de oorzaak waardoor het project op ontoereikende wijze gerealiseerd werd

 

Als
adviseur strategie
    het geven van advies

teneinde

    op strategische wijze problemen op te lossen of erop te anticiperen (lange termijn)

 

Voorbeelden van taken
  • het analyseren van specifieke problemen
  • het ter beschikking stellen van zijn/haar deskundigheid en deze overdragen
  • het aanpassen van de werkmethode aan de problemen die zich voordoen
  • het meedelen van zijn advies

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

Teamchef

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.