Afdrukken

Attaché planning, opmetingen en evaluatie (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DFI110

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Projectleiders

Beroepscategorie : 05. Fiscaliteit (FI)




Doel van de functie

Het opmaken van een planning op lange termijn van de personeelsmiddelen, de prioriteiten en de ondersteuning van zijn/haar medewerkers

teneinde

een meerwaarde te bekomen betreffende de gewone en speciale schattingen van roerende en onroerende goederen, de bijwerking van de kadastrale plannen met inbegrip van de gewone en speciale opmetingen

 

Resultaatgebieden
Als
organisator
    het opmaken van de planning van middelen, personeel en termijnen

teneinde

    aan zijn/haar medewerkers een logistiek kader te verzekeren waarbinnen zij de verschillende projecten kunnen realiseren

 

Voorbeelden van taken
  • het verdelen van het werk
  • het voorzien van de nodige middelen en personeel
  • het bepalen van termijnen voor te realiseren projecten
  • het voorzien van de nodige logistiek

 

Als
verantwoordelijke
    het geven van algemene gedragslijnen

teneinde

    een goed verloop te bekomen van de uit te voeren projecten

 

Voorbeelden van taken
  • het analyseren van de verschillende projecten
  • het invoeren van doeltreffender methodes om de projecten te realiseren
  • het opvolgen van het goede verloop van de projecten en het verzekeren van het goede verloop ervan

 

Als
coördinator
    het combineren van de verschillende projecten op een doeltreffende manier

teneinde

    deze projecten op performante wijze te realiseren

 

Voorbeelden van taken
  • het inventariseren van projecten
  • het in cijfers omzetten van de projecten
  • waken over de verenigbaarheid van de projecten
  • het opvolgen van projecten
  • tussenkomen bij onvoorziene omstandigheden

 

Als
beheerder
    het beheren van al de concrete projecten

teneinde

    resultaten te bekomen overeenkomstig de vereisten

 

Voorbeelden van taken
  • het selecteren van projecten
  • het vaststellen van prioriteiten in overeenstemming met het afdelingshoofd
  • tussenkomen in geval van moeilijkheden of onvoorziene omstandigheden
  • het opstellen van een werkplan op lange termijn
  • het beheren van risico's

 

Als
controleur
    het controleren van al de te realiseren projecten

teneinde

    na te gaan of de doelstellingen bereikt werden

 

Voorbeelden van taken
  • het opvolgen van de evolutie van de verschillende projecten
  • het controleren van de overeenstemming tussen de verschillende gerealiseerde projecten en de doelstellingen
  • het achterhalen van de oorzaak waardoor het project op ontoereikende wijze gerealiseerd werd

 

Als
adviseur strategie
    het geven van advies

teneinde

    op strategische wijze problemen op te lossen of erop te anticiperen (lange termijn)

 

Voorbeelden van taken
  • het analyseren van specifieke problemen
  • het ter beschikking stellen van zijn/haar deskundigheid en deze overdragen
  • het aanpassen van de werkmethode aan de problemen die zich voordoen
  • het meedelen van zijn advies

 

 

Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?

Van wie

Welke informatie

Onder welke vorm

Met welke frequentie

management

mondelinge adviezen

per brief, e-mail ...

dagelijks

eigen pijler

schriftelijke adviezen

persoonlijk contact

wekelijks

eigen pijler

beslissingen

informeel

maandelijks

eigen pijler

schriftelijke vragen

als dossier

ad hoc

eigen pijler

mondelinge vragen

vergadering, stuurgroep ...

eigen pijler

administratieve en fiscale documenten

 

Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?

Aan wie

Welke informatie

Onder welke vorm

Met welke frequentie

management

mondelinge adviezen

persoonlijk contact

dagelijks

medewerkers

schriftelijke adviezen

informeel

wekelijks

medewerkers

beslissingen

als dossier

maandelijks

medewerkers

administratieve en fiscale documenten

per brief, e-mail ...

ad hoc

vergadering, stuurgroep ...

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

Teamchef

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
  • de verdeling van de verschillende taken tussen het personeel
  • de organisatie van het werk
  • de beslissingen in geval van specifieke problemen
  • de te leveren logistieke middelen waarover hij/zij beschikt
  • het opmaken van een planning

 

De functie moet autorisatie vragen voor
  • logistieke middelen en bijkomend personeel

 

Impact
Totaal werkbudget entiteit

 

Eigen werkbudget

 

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
  • WIB [Wetboek van de Inkomstenbelastingen], BTW-Wetboek, Wetboek der successierechten, de wetten en koninklijke en ministeriële besluiten, richtlijnen en andere geschriften betreffende de bepaling van de verschillende roerende en onroerende waarden, het beheer van het kadastraal plan en de opmetingen

 

Welke vernieuwingen
  • het op strategische wijze vervolledigen van de instructies en de omzendbrieven naargelang de lokale situatie en het concreet geval

 

Gebaseerd op welk referentiekader
  • de wetten en de algemene instructies en de richtlijnen en strategische beslissingen van het management

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.